سیستم عامل visionOS در هدست اپل ویژن پرو دارای ویژگی به نام “جستجوی بصری(Visual Lookup) که ظاهراً عملکردی مشابه Visual Lookup موجود در iPhone و iPad دارد.

با ویژگی جستجوی ویژوال، کاربران می‌توانند از هدست ویژن پرو اپل برای دریافت اطلاعات درباره یک شی، شناسایی و تعامل با متن در دنیای اطراف، کپی کردن متن چاپ شده در دنیای واقعی در برنامه‌ها، ترجمه به 17 زبان مختلف دنیا و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند.

از طریق visionOS، امکان تعامل با متن در دنیای واقعی نیز وجود دارد که شامل اطلاعات تماس، صفحات وب و سایر اطلاعات از این قبیل است. به عنوان مثال، اگر پیوندی به یک وب سایت در یک سند چاپ شده وجود دارد، می توانید پیوند را با Vision Pro اسکن کرده و از طریق مرورگر Safari مشاهده کنید. یا می توانید واحدهای مختلف را از یک دستور غذا از طریق هدست تبدیل کنید.

ترجمه متن با هدست ویژن پرو اپل

ترجمه متن فوری در مسافرت و موقعیت‌هایی که ممکن است بخواهید اطلاعات مورد نیاز خود را خیلی سریع ترجمه کنید، مفید خواهد بود. هدست ویژن پرو اپل می تواند به طور خودکار متن و اسناد را تشخیص دهد و به کاربران این امکان را می دهد که مانند آیفون با آنها ارتباط برقرار کنند.

ویژگی جستجوی بصری سیستم visionOS از استیو موزر، یک توسعه دهنده iOS منبع باز. در حال حاضر این سیستم عامل از طریق آخرین نسخه بتای Xcode قابل دسترسی است چرا که اپل روز گذشته اولین نسخه این نرم افزار را منتشر کرد.

طبق گفته اپل، ویژن پرو در اوایل سال آینده، 2024 عرضه خواهد شد و در ابتدا تنها در ایالات متحده عرضه خواهد شد. هدفون ویژن پرو با قیمت 3499 دلار برای تبدیل شدن به یک محصول گران قیمت به بازار عرضه می شود. اخیراً گزارش دیگری گفته است که این هدست می تواند اطلاعات حیاتی بیمار را در حین جراحی در اختیار جراحان قرار دهد.