گوشی تاشدنی جدید سامسونگ با باتری مشابه موفق شد تا ویدیوی معیار زومیت را (وضوح 720p در روشنایی ۲۰۰ نیت و غیرفعال‌بودن همه‌ی گزینه‌های ارتباطی) به‌صورت مستمر تا ۲۲ ساعت پخش کند؛ نتیجه‌ی به‌دست‌آمده درمقایسه‌با نسل پیشین بهبودی ۳۳ درصدی را تجربه می‌کند.

شارژدهی دستگاه برای استفاده‌های روزمره نیز با افزایشی ۸٫۵ درصدی به ۱۰ ساعت و ۲۸ دقیقه رسیده است که برای یک گوشی تاشدنی و محدودیت‌های پیشِ‌روی آن عددی قابل‌توجه به‌شمار می‌رود.

پرواضح‌است که باوجود نمایشگر بزرگ‌ترِ بیرونی و استفاده‌های بیشتری که دارد، با افزایش استفاده‌ی ترکیبی از دو نمایشگر می‌توان به Screen on Time بیشتری نیز دست یافت.

دوربین گلکسی زد فلیپ ۵

مجموعه‌ی دوربین فلیپ ۵ هیچ تغییری را ازنسل قبل تجربه نکرده است و دقیقا از همان ماژول‌ها برای عکاسی استفاده می‌کند. در ادامه با مشخصات فنی هرکدام از دوربین‌ها آشنا می‌شویم.

دوربین اصلی (واید) گلکسی زد فلیپ ۵ از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی S5K2LD ساخت سامسونگ بهره می‌گیرد؛ حسگری با ابعاد 1/1.76 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۸ میکرومتری که در پس لنزی با لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم f/1.8 قرار دارد. مجموعه‌ی دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel استفاده می‌کند.

دوربین اولتراواید گلکسی زد فلیپ ۵ از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و 1/3.06 اینچی IMX258 ساخت سونی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌گیرد. این حسگر را لنزی با فوکوس ثابت، فاصله‌ی کانونی معادل ۱۳ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2‌ همراهی می‌کند؛ البته توجه داشته باشید که گوشی تاشدنی سامسونگ، عکس‌های اولتراواید را با ابعاد ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند.

زد فلیپ ۵ می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری و فیلم‌ها را با استاندارد +HDR 10 ضبط کند.