بحث در مورد اینکه آیا قانونگذاران خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تایید خواهند کرد کمی بیشتر از حد انتظار طول خواهد کشید. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرده است که به دلیل کمبود زمان، استدلال های جدید مایکروسافت را تا 6 هفته دیگر بررسی خواهد کرد.

بر اساس گزارش انگجت، تصمیم نهایی بریتانیا در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن حداکثر تا 29 اوت (7 شهریور) اعلام خواهد شد. با این حال، CMA در تلاش است تا تصمیم نهایی را زودتر اعلام کند.

مایکروسافت در اوایل سال 2022 اعلام کرد که Activision را با پرداخت 95 دلار به ازای هر سهم (مجموعاً 68.7 میلیارد دلار) خریداری خواهد کرد. پاییز گذشته، اداره رقابت و بازار بریتانیا تحقیقاتی را در مورد این معامله آغاز کرد و در نهایت گفت که معتقد است خرید اکتیویژن به طور قابل توجهی رقابت در بازار خدمات بازی های ابری را کاهش می دهد.

بیانیه جدید CMA پس از آن منتشر شد که مایکروسافت و رگولاتور گفتند که هر گونه اقدام قانونی علیه یکدیگر را به حالت تعلیق درآورده‌اند تا امکان مذاکرات بیشتر را فراهم کنند.

مایکروسافت می‌گوید که هنوز با استدلال‌های CMA مخالف است، اما برای منافع عمومی تصمیم گرفته است با تنظیم‌کننده مذاکره کند. از سوی دیگر، CMA هشدار داد که مذاکرات در مراحل اولیه است و ممکن است تحقیقات جدیدی آغاز شود.

با چراغ سبز ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین، بریتانیا اکنون تنها دولتی است که علیه قرارداد مایکروسافت-اکتیوویژن موضع می گیرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت می‌تواند با نادیده گرفتن بریتانیا این معامله را نهایی کند.