درحال‌حاضر، بیش‌ از ۶۰۰ میلیون وبلاگ در اینترنت وجود دارد؛ به‌همین‌دلیل، احتمالاً هنگام مرور وب با نمونه‌هایی از بلاگ‌های مختلف مواجه شده‌اید. بااین‌حال، وبلاگ یا بلاگ چه تفاوتی با وب‌سایت دارد و چرا اکثر کسب‌وکارها درکنار وب‌سایت‌های اصلی خود، وبلاگ نیز دارند؟ علاوه‌براین، شاید بخواهید برای خود وبلاگ راه‌اندازی کنید. در این مقاله، قصد داریم به این سؤالات جواب و روش ساخت وبلاگ رایگان را به شما آموزش دهیم.

به‌طور خلاصه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها برای به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تخصص‌های خود و ارائه‌ی انواع محتوا در فضای وب وبلاگ ایجاد می‌کنند. توجه کنید که ولاگ با وبلاگ تفاوت دارد و برای آشنایی بیشتر می‌توانید سری به مقاله‌ی ولاگ چیست بزنید. علاوه‌بر‌این، درصورت تمایل می‌توانید مقالات پینترست چیست و لینکدین چیست را مرور کنید.

آموزش ساخت وبلاگ در بلاگفا

بلاگفا یکی از سرویس‌های قدیمی‌ وبلاگ‌دهی رایگان فارسی است که ابزارهای متنوعی مثل ارسال پست، درج نظر برای هر مطلب با امکان تأیید کردن یا نکردن، دسته‌بندی برای مطالب، امکان درج کدهای اضافه‌ی (مثل شمارشگر بازدید و…)، اضافه‌کردن نویسنده‌ی جدید (وبلاگ گروهی) و تغییر قالب را ارائه می دهد.

برای ساخت وبلاگ رایگان در بلاگفا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد سایت بلاگفا به آدرس www.blogfa.com شوید و در بالای صفحه روی دکمه‌ی ثبت وبلاگ جدید کلیک کنید.