لینک PBN چیست؟

بک لینک PBN (پی بی ان) چیست؟ مخفف Private Blog Network است. در فرآیند سئو، لینک های خارجی بسیار مهم هستند، بنابراین برخی افراد روشی مستقیم برای دریافت لینک های با کیفیت از سایت های معتبر پیدا کرده اند.

آنها دامنه‌هایی را پیدا کرده‌اند که اعتبار خوبی کسب کرده‌اند، اما تاریخ انقضای دامنه فرا رسیده است و مدیر سایت نمی‌خواهد از آنها به عنوان منبع ارجاع استفاده کند. به این ترتیب آنها تعدادی سایت با اعتبار خوب داشتند که خودشان مدیریت می کردند و به راحتی می توانستند هر از چند گاهی مطالب مرتبط با سایت خود را پست کنند و بک لینک بگیرند.

مزایای لینک سازی شبکه PBN

هدف از تصاحب وبلاگ ها یا سایت ها لینک سازی و هدف از لینک سازی سئو سایت است. وقتی تعداد لینک های یک سایت زیاد باشد به گوگل این پیام را می دهد که این وب سایت آنقدر مفید و جذاب است که سایت های دیگر به آن لینک داده اند.

بنابراین گوگل به این سایت امتیاز بهتری می دهد و آن را در لیست نتایج جستجو بالاتر قرار می دهد. اما چرا در بین تمام روش های لینک بیلدینگ، سئو گاهی اوقات این روش را برای بهبود رتبه سایت انتخاب می کند؟ در زیر به چند مورد از مزایای لینک سازی PBN خواهیم پرداخت.

کنترل دقیق منابع لینک بیلدینگ

در یک شبکه PBN، تمام وب سایت ها تحت کنترل شما خواهند بود. در نتیجه می توانید بک لینک های بی فایده بیشتری را حذف کنید یا در هر صفحه ای که می خواهید لینک بسازید.

استفاده از دامنه های معتبر و معاف

با روش PBN، به جای اینکه تلاش زیادی برای دریافت بک لینک از دامنه های معتبر انجام دهید، فقط باید دامنه های معتبر و معاف را جستجو کنید و به راحتی و بدون زحمت آنها را خریداری کنید تا بک لینک های ارزشمند زیادی برای سایت خود به دست آورید.

موقت اما موثر

در یک فصل یا شرایط خاص که نیاز به افزایش فروش دارید، ایجاد یک PBN یک راه سریع اما پر زحمت برای افزایش فروش خود برای یک فصل یا افزایش یک موقعیت خاص است.

در این شرایط کلمات کلیدی سایت; به عنوان نام محصول یا فروش خدمات فصلی برای مدت کوتاهی هدف گذاری می شود و از برنامه سازنده PBN برای افزایش رتبه خود استفاده می کنند زیرا سود سریع در اولویت است.

اگر در این مدت کوتاه به فکر ساختن یک شبکه PBN خالص هستید، مطمئناً نتایج به دست آمده به نفع شما خواهد بود و ماندگار خواهد بود.

مزایای ساخت لینک pbn

معایب ساخت لینک در شبکه PBN

اگرچه استفاده از شبکه وبلاگی در کوتاه مدت ترافیک زیادی را به سایت شما ارسال می کند. اما اگر توسط گوگل به رسمیت شناخته شود، این موفقیت به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

پنالتی گوگل

معمولاً بازاریابان به مدیران سایت قول افزایش ناگهانی ترافیک و رتبه سایت را می دهند که البته محقق خواهد شد. اما اگر کمی آگاه باشید، متوجه می شوید که همه اینها موقتی است و در نهایت الگوریتم پنگوئن گوگل که وظیفه نظارت بر لینک ها، رتبه بندی سایت ها و شناسایی سایت های اسپم را بر عهده دارد، متوجه تخلف می شود.

ارجاعات PBN یک روش سئو کلاه سیاه/خاکستری است. اگر گوگل متوجه شود که شما از این روش استفاده کرده اید، یا شما را به طور کامل از صفحات نتایج جستجو حذف می کند یا جریمه می کند.

ایجاد ارجاعات قدرتمند PBN زمان زیادی می برد

اگر می خواهید اقداماتی را برای جلوگیری از جریمه گوگل انجام دهید، باید زمان زیادی را صرف نظارت و خرید دامنه های رایگان، به روز رسانی صفحات سایت قدیمی، رفع خطاها و مشکلات، ثبت اطلاعات تماس و لوگو، ایجاد محتوای فوق العاده، ایجاد لینک های داخلی در استفاده از سایت های داخل شبکه و … تا گوگل متوجه نشود که شما در حال ساخت شبکه هستید.

همه این اقدامات نه تنها زمان زیادی از شما می گیرد، بلکه تمرکز شما را از سایت اصلی دور می کند. اما اگر واقعاً قصد انجام آن را دارید، باید به PBN به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کنید.

هزینه بالا برای ساخت و نگهداری پیوندهای PBN

کلیه فعالیت های خرید دامنه، خرید هاست، IP اختصاصی، مدیریت سایت، تقویت لینک های خارجی و به روز رسانی محتوا. زمان می برد و هزینه زیادی برای شما دارد.

بنابراین ابتدا به فکر در دسترس بودن منابع مالی کافی برای هر مرحله از ساخت شبکه باشید و سپس شروع به ساخت آن کنید.

آیا انواع مختلفی از لینک بیلدینگ PBN وجود دارد؟

بر اساس نحوه اتصال سایت ها یا وبلاگ های موجود در شبکه PBN از طریق بک لینک به یکدیگر و تعداد سایت های اصلی در سیستم می توان انواع مختلف شبکه را ترسیم کرد.منابع زبرخی 250 نوع را ذکر کرده اند. نحوه قرارگیری سایت ها در شبکه و نحوه اتصال آنها به یکدیگر مهم است.

چگونه خطر اتصال خارجی به شبکه PBN را کاهش دهیم؟

در واقع هر یک از وبلاگ ها یا سایت هایی که در شبکه وبلاگ خصوصی برای لینک دادن به سایت اصلی استفاده می شوند باید از سایت ها یا وبلاگ های دیگر بک لینک دریافت کرده باشند. بنابراین استفاده از s جدید چندان منطقی به نظر نمی رسد