انتشار این تصویر واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت و این شبهه را دامن زد که پیام رسان های ایرانی به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و حریم شخصی آنها را نقض می کنند. در این صفحه مانیتور، می توانید محتوایی را مشاهده کنید که شبیه متن پیام هایی است که کاربران در چت ها و مکالمات آنلاین خود مطرح کرده اند. این موضوع باعث شده است که کاربران نسبت به سطح گسترده دسترسی بله کارمندان به اطلاعات و داده های کاربر اعتراض کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین آماری که عیسی زارع پور از تعداد کاربران ایرانی پیام رسان در ابتدای اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد، پیام رسان بله ماهانه 16.5 میلیون کاربر فعال دارد. این اتفاق در حالی رخ داد که او هفته گذشته به عنوان سفیر برتر جشنواره فاوا انتخاب و معرفی شد.

پیام رسان بله پس از انتشار این عکس بیانیه ای منتشر کرد و توضیحاتی را در آن ارائه کرد. بر اساس متن این بیانیه، بله با تایید این تصویر و توضیح اینکه این تصویر مربوط به سیستم مانیتورینگ این پلتفرم است، افزود: بله به عنوان یک پلتفرم مانند سایر پلتفرم ها موظف است اقدامات لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری و حفظ امنیت در خصوص فعالیت کاربران خود در پلتفرم انجام دهد.

در ادامه این بیانیه، بله، الگوریتم های پیام رسان برای تجزیه و تحلیل پیام ها را توضیح داد: “برای کانال ها و سلاح هایی که در دسترس عموم هستند، Yes از الگوریتم های خودکار برای تجزیه و تحلیل پیام ها برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه استفاده می کند.”

همچنین در صورتی که کاربران «محتوای نامناسب» را گزارش دهند، بله، آن گزارش‌ها را تأیید می‌کنند و در صورت تایید مجرمانه بودن، طبق قانون اقدامات لازم انجام می‌شود. در ادامه توضیح می‌دهد که «گروه‌هایی که بیش از هزار عضو دارند از نظر بررسی محتوا با کانال‌های عمومی مشابه رفتار خواهند شد».

بله، وی در ادامه این بیانیه با تایید تصویر ارسال شده اظهار داشت: آنچه در این تصویر صفحه نمایش مانیتور ارسال شده مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است.

در ادامه توضیح داده شده است که «اطلاعات شخصی کاربران، شناسه و شماره فرستنده محتوا و مواردی از این دست، برای حفظ حریم خصوصی کاربران به عنوان خط قرمز، در حیطه این ابزار نیست و فقط محتوا ناشناس است».

در انتهای این متن بله این حق قانونی برای پیگیری و برخورد با انتشار دهندگان این تصویر محفوظ است.