جاستین سانبنیانگذار اکوسیستم ترون و ارز دیجیتال ترون، در بیانیه ای مردم حوزه ارزهای دیجیتال را تشویق کرد تا در انتخابات آینده آمریکا به نامزدی که نظر مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال دارد، رأی دهند.

با تب و تاب رقابت بین دو نامزد مطرح در انتخابات آتی آمریکا، یعنی جو بایدن و دونالد ترامپموضوع پشتیبانی کریپتو اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

سان گفت: «ما باید از نامزدی حمایت کنیم که ارزهای دیجیتال را تایید و حمایت کند. ما باید به متقاضیان نشان دهیم که جامعه کریپتو، شرکت‌ها و پروتکل‌ها ذینفعان مهمی هستند که صدای آنها باید شنیده شود و از منافع آنها محافظت شود.»

بنیانگذار ترون روز دوشنبه در پستی گفت: «هر نامزدی که نتواند این کار را انجام دهد، ممکن است آرای 50 میلیون کاربر ارزهای دیجیتال را از دست بدهد و احتمالاً در انتخابات شکست بخورد.»

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود نوشت: من نظر باز و بسیار مثبتی در مورد شرکت های ارز دیجیتال و مسائل مربوط به این صنعت جدید و رو به رشد دارم. کشور ما باید در این زمینه پیشتاز باشد. جو بایدن می خواهد این صنعت را با مرگی آهسته و دردناک بکشد.

ارزهای دیجیتال ممکن است بر انتخابات ریاست جمهوری 2024 تأثیر بگذارند. طبق آخرین داده های انتخاباتی ایالات متحده، دارایی های دیجیتال برای 20 درصد از رای دهندگان در برخی ایالت ها یک مسئله کلیدی است.