تتر یکی از استیبل‌کوین‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی است که ریسک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده‌است. بسیاری از معامله‌گران هنگام کاهشی بودن قیمت‌ها، اقدام به خرید تتر می‌کنند تا ارز دارایی‌هایشان کاهش پیدا نکند. به دلیل اهمیت این توکن در این مقاله، تصمیم گرفتیم درمورد تأثیر حجم معاملات بر بازار و سایر رمزارزها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال تتر

قبل از بررسی تأثیرات خرید تتر بر بازار ارز دیجیتال، قصد داریم تا اطلاعاتی درمورد این دارایی در اختیار شما قرار دهیم. Tether یکی از استیبل‌کوین‌های پرطرفدار است که با استفاده از بلاکچین بیت کوین در سال ۲۰۱۴ و با نام Realcoin به بازار عرضه شد. توسعه‌دهندگان این توکن قصد داشتند یک دارایی دیجیتال با پشتوانهٔ کالایی و ارزهای فیات طراحی کنند که نوسانات آن محدود باشد و بتوان از آن برای انجام تبادلات مالی با سرعت بسیار بالاتر استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که ارز هر تتر همواره با یک واحد از پشتوانه‌ای که در نظر گرفته شده برابر است. به‌عنوان مثال، اگر دلار به‌عنوان پشتوانهٔ این دارایی انتخاب شده باشد، هر کوین برابر یک دلار خواهد بود. برای جلوگیری از کاهش نرخ برابری و قیمت تتر، شرکت سازنده از دو روش استفاده می‌کند:

۱. انتقال یک دلار به خزانهٔ مرکزی شرکت در هنگام ضرب هر کوین؛

۲. استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای که میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار را به تعادل رسانده و موجب جلوگیری از نوسان قیمت تتر می‌شود.

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که دلیل خرید تتر توسط سرمایه‌گذاران مختلف چیست؟ در این بخش قصد داریم به برخی از کاربردهای این استیبل‌کوین اشاره کنیم و به پرسش پیش‌آمده پاسخ دهیم:

انجام تراکنش‌های بین‌المللی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این دارایی که موجب محبوبیت آن شده‌است، امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی است. برای انجام این کار کافی است به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مثل والکس مراجعه کرده و افتتاح حساب کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید با استفاده از کیف‌پولی که در اختیار شما قرار داده شده‌است، تمام تبادلات بین‌المللی خود را انجام دهید. در ادامه به اصلی‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد از این روش استفاده می‌کنند اشاره می‌کنیم:

  • ارزش ثابت این استیبل‌کوین موجب شده‌است تا نگرانی از بابت پرداخت هزینه‌ها و نوسانات احتمالی ایجادشده نداشته باشید.
  • سرعت بالا به شما این اجازه را می‌دهد تا در روزهای غیرکاری نیز ظرف مدت چند ثانیه، مبلغ موردنظر خود را پرداخت یا دریافت کنید.
  • هزینهٔ کمتر کارمزد تراکنش نسبت‌به بانکداری سنتی و ذخیرهٔ بخش قابل‌توجهی از سرمایه.

حفظ ارزش دارایی در نوسانات بازار

اگر شرایط بازارهای مالی در دنیا مناسب نباشد یا شما در کشوری زندگی می‌کنید که تورم در آن بسیار بالاست و پول شما ارزش خود را از دست می‌دهد، می‌توانید با خرید تتر، سرمایهٔ خود را بیمه کنید. کافی است به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کرده و پس از بررسی قیمت تتر، خرید خود را نهایی کنید. بهتر است پس از انجام این کار، کوین‌های خریداری‌شده را به کیف‌پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری که امنیت بالایی دارد انتقال دهید تا از بروز حواث احتمالی جلوگیری کنید.

وام‌دهی

شما می‌توانید بخشی از سرمایه راکد خود که هیچ ایده ای برای استفاده از آن را ندارید با این روش در اختیار دیگران قرار دهید. در حالت عادی به دلیل از بین رفتن ارزش پول ملی ایران اگر این کار را با ریال انجام دهید در گذر گذر زمان قدرت خرید شما به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند؛ اما از آنجایی که قیمت تتر برابر با یک دلار آمریکا است هیچ نگرانی بابت کاهش ارز دارایی خود ندارید.

امکان استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز

بسیاری از افراد علاقه ندارند دولت‌ها و نهادهای نظارتی کنترلی بر فعالیت‌های مالی آن‌ها داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از کیف‌پول‌های غیرمتمرکز، بدون هیچ دغدغه‌ای دارایی مدنظر خود را خریداری کرده و هزینهٔ آن را پرداخت کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که سیستم توزیع USDT متمرکز است، اما برای نقل‌وانتقال آن می‌توان از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کرد.

تأثیر حجم خرید تتر بر بازار کریپتو

یکی از عواملی که بر قیمت ارز دیجیتال موجود در بازار تأثیر می‌گذارد، حجم تترهای خریداری‌شده توسط سرمایه‌گذاران است. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند وقتی حجم خرید USDT به‌طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که فعالان بازار نسبت‌به آیندهٔ بازار کریپتو خرید ارز دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم و … خوشبین نیستند. آن‌ها بر این باورند که قیمت دارایی‌های گفته‌شده به زودی کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه بخش بزرگی از سبد سرمایهٔ خود را به خرید تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها اختصاص می‌دهند.

پس شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای که در بازارهای مالی فعالیت می‌کند، قبل از خرید ارز دیجیتال موردنظر خود باید دامیننس تتر را بررسی کنید. اگر نمودار آن صعودی بود، بهتر است کمی صبر کنید تا قیمت توکن مدنظر شما کمتر شود. سپس خرید خود را انجام دهید. اما اگر نمودار شاخص گفته‌شده نزولی بود، می‌توانید با خیال آسوده‌تری خرید خود را انجام دهید. البته به شما توصیه می‌کنیم قبل از انجام هرکاری، نمودار قیمت ارز دیجیتالی مدنظر خود را نیز بررسی کنید.

مزیت‌های استفاده از تتر

علاوه‌بر امکان پیش‌بینی آیندهٔ بازار براساس حجم معاملات این دارایی، تتر مزیت‌های دیگر نیز دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالای شبکه؛
  • انجام سریع تراکنش‌ها؛
  • پشتیبانی و پذیرش توسط صرافی‌های معتبر.

خرید تتر یکی از روش‌هایی است که فعالان بازار کریپتو از آن برای جلوگیری از کاهش میزان دارایی‌های خود استفاده می‌کنند. البته افراد حرفه‌ای‌تر با بررسی میزان حجم معماملات USDT، می‌توانند آیندهٔ بازار را نیز پیش‌بینی کنند. در این مقاله اطلاعاتی درمورد تأثیر حجم خرید تتر بر سایر ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار دادیم تا به استفاده از آن، بتوانید موقعیت‌های معاملاتی بهتری را شناسایی کنید. شما می توانید برای دسترسی به اطلاعات موردنظر خود و خرید تتر به صرافی والکس که یکی از معتبرترین پلتفرم های ایرانی است مراجعه کنید.