صفحه نمایش لمسی یا مانیتور بهترین ابزار برای جلسات و کلاس های آنلاین است. با انتخاب نمایشگر لمسی مناسب، می توانید عملکرد آموزشی یا کاری خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

تا گذشته های نه چندان دور، تنها راه ارتباط بین ما و کامپیوتر استفاده از صفحه کلید و ماوس بود. امروزه می توانیم از مانیتور لمسی برای انجام کارها استفاده کنیم. کار با مانیتورهای لمسی بسیار آسان است، شما با انگشت یا خودکار خود روی دستگاه می نویسید یا گزینه مورد نظر را انتخاب می کنید. در کنار پیشرفت انواع مانیتور، مایکروسافت پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی را نیز به ویندوز اضافه کرد.

آنچه در این مقاله می خوانید

نکات مهم برای خرید مانیتور لمسی

هنگام خرید مانیتور باید چندین نکته مهم مانند فناوری صفحه نمایش لمسی، ابعاد یا اندازه مانیتور و موارد دیگر را در نظر بگیرید. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا بهترین مانیتور را بخرید و آن را به خانه ببرید.

اندازه مانیتور

برای انتخاب و خرید مانیتور، اولین قدم در نظر گرفتن اندازه آن است. مانیتورهای لمسی در اندازه های مختلف در بازار موجود است و هر کاربر بنا به نیاز خود یکی را انتخاب می کند. انتخاب ابعاد مانیتور به محل قرارگیری دستگاه، نوع کاربرد و فاصله کاربران از مانیتور بستگی دارد.

مانیتورهای لمسی مانند انواع مانیتورها در اندازه های مختلف تولید و به فروش می رسند

به عنوان مثال، اندازه استاندارد نمایشگر لمسی برای یک میز معمولی 24 تا 27 اینچ است. اگر به خرید یک مانیتور 32 اینچی فکر می کنید، باید از میز خود فاصله بگیرید. اگر این نوع مانیتور را برای کلاس های درس خریداری می کنید، باید گزینه بزرگتری را انتخاب کنید زیرا باید روی آن بنویسید و دانش آموزان می توانند آن را بخوانند.

فناوری صفحه نمایش لمسی

تمام مانیتورهای لمسی حرکت دست یا قلم شما را دنبال می کنند و دستورات شما را اجرا می کنند. از سوی دیگر، دقت ردیابی حرکت دست یا خودکار به فناوری صفحه نمایش لمسی بستگی دارد. اکثر صفحه نمایش های لمسی از فناوری مقاومتی یا خازنی استفاده می کنند.

جالب است بدانید که مانیتورهای لمسی مقاومتی از چندین لایه ساخته شده اند که هر لایه توسط هوا یا نوعی گاز از لایه دیگر جدا می شود. هنگامی که کاربر صفحه را لمس می کند، لایه بالایی با لایه پایین برخورد می کند و مانیتور نقطه لمس را تشخیص می دهد. صفحات لمسی خازنی با اندازه گیری تغییرات خازن، لمس روی صفحه را تشخیص می دهند.

نسبت

نسبت تصویر یکی از مواردی است که بر تجربه کاربری شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل باید یک مانیتور لمسی با نسبت تصویر مناسب انتخاب کنیم. بسیاری از محصولات موجود در بازار از نسبت تصویر 4:3 استفاده می کنند، اما این نوع نسبت تصویر قدیمی است و نمایشگرهای جدید با نسبت تصویر 16:9 عرضه می شوند. پیشنهاد IT Home خرید مانیتور لمسی با نسبت تصویر 16:9 است.

نسبت کلی در بازار مانیتور 16:9 است

پورت ها

توجه داشته باشید که مانیتور لمسی مورد نظر شما از چه نوع پورتی استفاده می کند. نمایشگرهای معمولی از کابل HDMI یا DisplayPort برای انتقال تصویر استفاده می کنند، اما نمایشگرهای لمسی باید از کابل دیگری برای انتقال جزئیات موقعیت لمس کاربر استفاده کنند. محصولات موجود در بازار معمولا از کابل USB برای انتقال جزئیات حسگر استفاده می کنند.

قیمت

قیمت مانیتور لمسی به ابعاد، پنل و فناوری لمسی بستگی دارد. قیمت مانیتورهای لمسی از حدود 10 میلیون تومان شروع می شود و تا بالای 100 میلیون تومان هم می رسد. برای انتخاب و اطلاع از قیمت مانیتورهای لمسی با کارشناسان فروش آی تی هوم تماس بگیرید.

چرا مانیتور لمسی بخریم؟

انتخاب و خرید مانیتور لمسی یک انتخاب عالی برای مجموعه های اداری و آموزشی است. البته اگر مانیتورهای لمسی را برای میز منزل خود انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد.

مانیتور لمسی گزینه خوبی برای محل کار و منزل شما است

فضا و قابلیت حمل

برای کار با کامپیوتر به کیبورد و موس نیاز داریم، اما کار با مانیتور لمسی چطور؟ همه کاره با صفحه نمایش لمسی به شما امکان می دهد همه کارها را از طریق صفحه نمایش دستگاه انجام دهید. یک مدرسه یا فضای اداری می تواند به راحتی یک مانیتور لمسی را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کند.

ارتباط با دنیای تکنولوژی

یکی از مهم ترین ویژگی های مانیتور لمسی ایجاد راهی جدید برای برقراری ارتباط با دنیای تکنولوژی است. استفاده از صفحه نمایش لمسی برای کار با کامپیوتر یک ارتباط عمیق بین انسان و کامپیوتر در نظر گرفته می شود.

سرعت بیشتر

مغز ما اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی تجزیه و تحلیل می کند، استفاده از یک مانیتور لمسی به شما این امکان را می دهد که دستورات مغز را بسیار سریعتر به رایانه ارسال کنید.

تمیز کردن راحت تر

تمیز کردن مانیتور بسیار ساده تر از تمیز کردن صفحه کلید، ماوس و سایر قطعات کامپیوتر است. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها خرید مانیتورهای لمسی را برای ماشین آلات و سایر بخش ها انتخاب می کنند.

نتیجه

مانیتور لمسی یک انتخاب عالی برای تدریس و جلسه می باشد، این نوع مانیتور در اندازه های مختلف با قیمت های مختلف به فروش می رسد. برای خرید مانیتور لمسی گوشی را بردارید و با کارشناسان آی تی هوم تماس بگیرید.