در رویدادی در پکن، رئیس فعلی هیئت مدیره هواوی درباره آینده هوش مصنوعی توضیح داد. وی گفت که این حوزه که با راه اندازی ChatGPT در حال رونق است، عملاً عصر جدیدی را آغاز کرده است که دنیای امور شخصی و صنعتی را متحول خواهد کرد.

به گزارش GizmoChina، هو هوکان، رئیس موقت هوآوی، در مجمع رهبران تجاری APEC اعلام کرد که انتظار دارد رشد تقاضا در زمینه محاسبات به طور تصاعدی افزایش یابد. او معتقد است که کل قدرت محاسباتی تا سال 2030 تقریباً خواهد بود 10 بار خواهد بود

علاوه بر این، هو هوکان پیش‌بینی کرد که قدرت محاسباتی هوش مصنوعی احتمالاً در همان بازه زمانی به شدت افزایش می‌یابد. 500 بار خواهد شد. وی گفت: در این انقلاب فناوری، وضعیت ارتباطات و تاخیر ارتباطی نیز بهبود می یابد.

هوکان

به لطف هوش مصنوعی، وضعیت ارتباطات نیز بهبود خواهد یافت

به گفته رئیس هیئت مدیره هواوی، تا سال 2030، تعداد کل ارتباطات جهانی به 20 میلیارد خواهد شد. علاوه بر این، امور مختلف تاخیر بسیار کم – تقریبا 1 میلی ثانیه – آنها در حال محبوب شدن هستند و زمان انتظار عملاً کمتر از استانداردهای امروزی است 100 برابر تخفیف یافته ها دستیابی به این امر برای تولید دستگاه‌های واقعاً هوشمند ضروری است.

آقای هو همچنین به ظهور بازارهای جدید مانند متاورس و تصویربرداری هولوگرافیک اشاره کرد. او معتقد است که با توسعه این فناوری های پیشرفته، تقاضا برای پهنای باند افزایش می یابد بزرگنمایی 100 برابر فرصت های منحصر به فردی برای رشد وجود خواهد داشت و خواهد بود.

در این مجمع گفته شد که فناوری های دیجیتال می توانند نقش مهمی در پیشرفت جوامع بشری داشته باشند. به عنوان مثال، بخش انرژی به طور خاص پیشرفت زیادی خواهد کرد. فرآیند کربن زدایی با کمک این فناوری های پیشرفته می تواند سریعتر پیش برود و راه را برای استفاده از ساختارهای انرژی جدید هموار کند.

اظهارات رئیس هواوی درباره هوش مصنوعی بار دیگر نشان می دهد که این فناوری تا چه حد می تواند جهان را متحول کند و در صورت استفاده صحیح، زمینه پیشرفت را فراهم کند.