پس از مدت ها انتظار، بالاخره سونی از تلویزیون های 2024 خود رونمایی کرد مدل های تلویزیون های 2024 سونی دستخوش تغییرات زیادی شده اند. بزرگترین تغییر اما در نحوه نامگذاری آنها دیده می شود.

تلویزیون های سونی از اعداد و عبارات متعدد و گیج کننده در نام خود استفاده می کردند. اما در نسل جدید نام های ساده تری متشکل از کلمه براویا و یک عدد تک رقمی را می بینیم.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی سونی، براویا 3 از یک پنل LCD با نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کند و به طور پیش‌فرض دارای HDR پویا، فناوری بهبود وضوح، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و وضوح 4K است. براویا 3 مدل پرچمدار تلویزیون های جدید سونی است. اما ویژگی های زیادی دارد.

سونی

سونی می گوید Bravia 3 نسبت به نسل قبلی 8 درصد بهینه تر است و در مدل های 43 تا 85 اینچی موجود است. قیمت تلویزیون جدید Bravia 3 بین 600 تا 1800 دلار است.

سری دوم تلویزیون های جدید سونی Bravia 7 نام دارد. این تلویزیون مجهز به پنل LCD با نور پس زمینه Mini LED و پردازنده پیشرفته با الگوریتم نوردهی محلی Backlight Master Drive خود سونی است.

استفاده از الگوریتم Backlight Master Drive تلویزیون جدید سونی را با 790 درصد سطح نوردهی بیشتر نسبت به تلویزیون X90L می سازد. با افزایش تعداد مناطق نوردهی، ابعاد هر ناحیه را می توان کاهش داد تا در نهایت نسبت کنتراست بهبود یابد.

به گفته سونی، تلویزیون Bravia 7 نسبت به X90L انرژی کمتری مصرف می کند (حدود 15 درصد) و دارای حالت کالیبراسیون جدید برای تماشای بهتر فیلم ها و سریال های Prime Video است. تلویزیون براویا 7 سونی در مدل های 55 تا 85 اینچی با قیمت 1900 تا 3500 دلار موجود است.

سونی

براویا 8 آخرین تلویزیون قدیمی سونی است که مانند براویا 7 از حالت کالیبراسیون ویژه استفاده می کند. اما در مقایسه با آن، سیاه‌پوستان را بسیار عمیق‌تر نشان می‌دهد.

جالب ترین نکته در مورد تلویزیون براویا 8 مربوط به اندازه و شکل آن است. براویا 8 تقریباً 31 درصد باریکتر از مدل سال گذشته است و حاشیه بسیار کوچکتری در اطراف صفحه نمایش دارد. این تلویزیون در سه مدل 55 اینچی (قیمت 2000 دلاری)، 65 اینچی (قیمت 3400 دلاری) و 75 اینچی (قیمت 3900 دلاری) عرضه می شود.

سونی

سونی سرانجام از تلویزیون براویا 9 به عنوان پرچمدار جدید خود که نسخه ارتقا یافته براویا 7 است و از پنل مینی ال ای دی بهره می برد، رونمایی کرد. سونی می گوید فناوری به کار رفته در نمایشگر تلویزیون براویا 9 بسیار حرفه ای است.

مقاله مرتبط

تلویزیون سونی براویا 9 نسبت به نسل قبلی (X95L) 50 درصد روشن‌تر است و 325 درصد منطقه نوردهی بیشتری دارد. پرچمدار 2024 سونی نسبت به X95L 20 درصد مصرف انرژی کمتری دارد و از الگوریتم انحصاری Backlight Master Drive استفاده می کند.

مدل ۶۵ اینچی تلویزیون سونی براویا ۹ ۳۳۰۰ دلار و مدل ۸۵ اینچی ۵۵۰۰ دلار قیمت دارد. همه تلویزیون های جدید سونی اکنون در کشورهای منتخب برای خرید در دسترس هستند.