اکثر افراد سعی می‌کنند بدون حضور در مکان خاص و پرداخت پول نقد، تراکنش‌های مالی خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

برای استفاده از خدمات تمامی سایت‌ها لازم است اطلاعات خودتان را کمی بیشتر کنید. شما برای خرید یک محصول مانند یک نرم‌افزار از سایت خارجی از چه راهکاری استفاده می‌کنید؟ ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع گیفت کارت و مزایای آنها آشنا کنیم و اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت را می‌توان یک کارت اعتباری برشمرد که در دنیای مجازی کاربرد داشته و یکی از کارآمدترین کارت‌های مورد استفاده در خریدهای مجازی محسوب می‌شود. به عبارتی gift card یک ابزار مجازی است که برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سرویس خاص با وارد کردن کد به‌صورت اعتبار پولی و مجازی شارژ می‌شود و شما می‌توانید از این ابزار برای خرید خدمات الکترونیکی و کالاهای به‌خصوصی نظیر کتاب، فیلم، بازی، برنامه‌های مختلف، و حتی موسیقی از آن استفاده کنید.

انواع مختلف گیفت کارت

این محصولات دارای تنوع از نظر آپ‌استورهای ارائه‌دهنده خدمات این سرویس هستند. لازم به ذکر است که گاهی در برخی استور‌ها با gift card می‌توان محصولات فیزیکی نیز خریداری کرد. به‌عنوان مثال گیفت کارت گوگل پلی برای خرید از استور گوگل پلی مناسب است و می‌توان محصولات دلخواه را سفارش داد.

پس اگر قصد خرید این خدمات را داشتید، حتما از متناسب بودن آن با استور مورد نظر خود مطمئن شوید. در ادامه چند نمونه از گیفت کارت‌های فعال در ایران را برای آشنایی بیشتر شما با این محصول الکترونیکی معرفی خواهیم کرد.

اگر اهل بازی کردن در فضای مجازی هستید، حتما اطلاع دارید که برخی از این بازی‌ها رایگان نبوده و مبالغ هنگفتی برای شرکت کردن در آن‌ها باید بپردازید. استیم یک شبکه فعال و گسترده در زمینه بازی‌های آنلاین است که یک فضای ایده‌آل برای گیمرها محسوب می‌شود. این سرویس امکان دریافت برخی از بازی‌ها را به‌صورت رایگان فراهم می‌کند.

دانستن این مطلب نیز خالی از لطف نیست که گیفت کارت استیم از قابلیت‌هایی نظیر جم یا الماس برخوردار است که برای خرید بازی‌هایی که هزینه آن‌ها نسبت به مقدار شارژ gift card شما بیشتر است مناسب خواهد بود. امکان خرید و فروش این الماس‌ها نیز وجود دارد که سود خوبی به شما می‌دهد. محصولات شرکت استیم یکی از بهترین راه‌های شارژ کردن اکانت استریم به‌حساب می‌آیند که در ایران نیز می‌توان از آنها بهره‌مند شد.

استیم والت نیز یکی از کیف پول‌های دیجیتالی مربوط به اکانت و شرکت استیم است که با استفاده از شارژ آن به اکثر بازی‌ها و برنامه‌های موجود و مطابق با این کارت دسترسی داشته باشید. از طریق استیم والت امکان خرید بازی، بسته‌های درون برنامه‌ای مربوط به بازی‌ها و دی ال سی‌ها از فروشگاه استیم وجود دارد.

قطعا می‌دانید که گیفت کارت پلی استیشن برای بازی‌های ویدیویی مناسب بوده، ضمن اینکه می‌تواند یک کارت هدیه با ارزش نیز محسوب شود. این ابزار قابل خریداری از PSN یا بعبارتی شبکه پلی استیشن است. این سرویس اعتبار زمان دار دارد که می‌توان به اشتراک سالانه، ماهانه و یا حتی چند روزه اشاره کرد.

با استفاده از این اشتراک می‌توانید از خدمات آنلاین ارائه شده برای بازی‌های ps4 بهره‌مند شوید. دلیل اینکه می‌توانید به این بازی‌ها توسط gift card پلی استیشن دسترسی داشته باشید، برخورداری این محصول از اکانت پلاس پلی استیشن است.