شاپرک شبکه‌ای است که امکان اتصال مستقیم ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت به زیرساخت‌های پرداخت و تسویه را فراهم می‌کند. برای انجام تراکنش‌های کارت به کارت از مبدأ بانک‌هایی که به هاب فناوران مالی شاپرک منتقل شده‌اند و همچنین برای افزایش میزان انتقال وجه در سرویس کارت به کارت کاربران باید یک بار اطلاعات کارت بانکی و هویتی خود را در شاپرک ثبت کنند.

وقتی کاربر در اولین عملیات کارت به کارت خود با پیغامی مبنی بر انجام عملیات احراز هویت مواجه می‌شود و باید کلید احراز هویت را انتخاب کند و اطلاعات کارت شامل شماره کارت و تاریخ انقضا را در سامانه شاپرک ثبت کند. سپس می‌تواند دوباره فرایند کارت به کارت را شروع کند.

ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک

ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک از طریق خود این سامانه انجام نمی‌شود و باید از طریق یکی از برنامه‌های مورد تأیید شاپرک انجام شود.

پس از ورود به سامانه شاپرک گزینه شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های بانکی مجاز را انتخاب کنید. شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های مجاز در این صفحه گروه‌بندی شده‌اند و شما باید گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال در بخش خدمات چک برنامه‌های آپ، ۷۲۴، تاپ، سکه و ایوا را مشاهده می‌کنید که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر این برنامه‌ها را در موبایل خود ندارید ابتدا دانلود کنید و سپس فرایند ثبت کارت را شروع کنید.

از هر کدام از این برنامه‌ها که استفاده کنید در نهایت برای ثبت کارت به سامانه شاپرک هدایت می‌شوید. در آنجا باید اطلاعات کارت خود را وارد کنید. شماره کارت، تاریخ انقضای کارت و رمز پیامکی که از طرف هاب شاپرک با سرشماره SHAPARAK برایتان ارسال می‌شود اطلاعات مورد نیاز برای ثبت کارت هستند. توجه کنید که این اطلاعات را نباید در اختیار فرد یا سایت دیگری قرار دهید و حتماً دقت کنید که فقط در سامانه شاپرک ثبت شوند.

پس دقت کنید که نشانی سامانه tsm.Shaparak.ir باشد. ثبت کارت در برنامه‌های مورد تأیید شاپرک شبیه به هم است و در این مقاله مراحل ثبت کارت در دو برنامه را به‌عنوان نمونه به‌صورت تصویری برایتان توضیح می‌دهیم.

ثبت کارت در شاپرک با اپلیکیشن آپ

با ثبت کارت به کمک اپلیکیشن آپ هم کارت شما در شاپرک ثبت می‌شود و هم سقف روزانه کارت به کارت برایتان تا پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد. فقط توجه کنید که برای ثبت کارت از طریق آپ شماره سیم‌کارت باید به نام خودتان باشد.

در اپلیکیشن آپ خدمات کارت به کارت را انتخاب و شماره کارت بانکی خود را وارد کنید. پیغامی مشاهده می‌کنید که به شما می‌گوید باید اطلاعات کارت خود را در سامانه ثبت کنید. گزینه ثبت کارت را انتخاب کنید.