۱۱ مارس (۲۱ اسفند)، سامسونگ گلکسی A55 را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌ های میان رده امسال معرفی کرد. فروش این گوشی در برخی کشورها از روز اول آغاز شد.

قیمت گلکسی A55 بیشتر از مدل‌های دیگر این سری است و چندین ارتقای مهم و تقریباً در حد گوشی‌های پرچم‌دار دارد. علاوه‌بر ویژگی‌هایی مانند فریم فلزی و پردازنده‌ی بهتر از قبل، این گوشی از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند.

سیم‌کارت الکترونیکی نوعی سیم‌کارت داخلی و جاساز‌ی‌شده است که امکان تغییر شماره‌ی تلفن یا اپراتور را دارد. این یعنی اطلاعات موجود روی eSIM بازنویسی‌شدنی هستند. گلکسی A54 اولین گوشی از سری A5x بود که علاوه‌بر اسلات سیم‌کارت فیزیکی، از سیم‌کارت الکترونیکی نیز پشتیبانی می‌کرد.

همچنین، گلکسی A55 به اسلات microSD با پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی حداکثر یک ترابایتی مجهز است. ازآنجاکه گوشی سینی سیم‌کارت مشترک دارد، نمی‌توان هم‌زمان از اسلات microSD و دو سیم‌کارت فیزیکی استفاده کرد. این همان جایی است که eSIM می‌تواند مفید باشد.

خدمات eSIM در برخی از کشورها مانند ایران ارائه نمی‌شود و ظاهراً برخی از نسخه‌های A55 در بعضی از بازارها سیم‌کارت الکترونیکی ندارند.