نکات مهم قبل از تبلیغ در اینستاگرام

در این بخش به چند نکته مهم که قبل از تبلیغات اینستاگرام باید بررسی شود می‌پردازیم:

تنظیم بیو پیج اینستاگرام

نوشتن بیو اینستاگرام به صورت حرفه‌ای و متناسب با فعالیت پیج، از اولین اقداماتی است که قبل از تبلیغ در اینستاگرام باید انجام دهیم. بیوگرافی اینستاگرام باید هدفمند و شامل معرفی کامل اما مفید از پیج اینستاگرامی باشد. بیو اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • تصویر پروفایل: بهتر است از تصویر لوگو یا برند خود در تصویر پروفایل استفاده کنید.
  • نام کاربری: این قسمت باید نامی کوتاه و جذاب متناسب با پیج اینستاگرامی خود انتخاب کنید. مثلا اگر پیج اینستاگرام شما فروشگاه لباس است، در این بخش می‌توانید از کلمه گالری لباس استفاده کنید.
  • بیوگرافی پیج: باید با استفاده از 150 کاراکتر، برند خود را به شکلی جذاب معرف کنید. بیو اینستاگرام بهترین فرصت برای جذب مخاطب است. در واقع بیو توضیح مختصری درباره روند کاری پیج اینستاگرام است. کاربران اینستاگرام به شدت تحت تاثیر توضیحات کوتاه در بیو پیج قرار می‌گیرند.
  • آدرس سایت: در این قسمت حتما آدرس سایت خود را وارد کنید. اگر سایت ندارید می‌توانید از لینک‌ شبکه‌های اجتماعی خود مثل تویتر فیسبوک و یا تلگرام استفاده کنید.
  • تماس با ما: این بخش مهم باید حتما با شماره تماس شما پر شود. اگر شعبه حضوری دارید بهتر است آدرس خود را وارد این بخش کنید.

شناسایی مخاطب هدف

قبل از تبلیغ در اینستاگرام باید مخاطبین هدف پیج خود را شناسایی کرده و پیج‌های اینستاگرامی مرتبط با حوزه کاری خود را برای تبلیغات انتخاب کنید. هر پیج در اینستاگرام مخاطب خاص خود را دارد و این مخاطبین ویژگی بخصوصی دارند. برای مثال اگر پیج اینستاگرامی شما در رابطه با فروش پکیج‌های آموزشی کنکور است، سفارش تبلیغات به پیجی که محتوای آشپزی دارد به هیچ عنوان انتخاب هوشمندانه‌ای نخواهد بود؛ چرا که مخاطبین پیج‌های آشپزی عموما زنان خانه‌دار و در رنج سنی 25 تا 45 سال بوده و افرادی که به پکیج آموزشی کنکور نیاز دارند عمدتا زیر 25 سال سن دارند.

بررسی کپشن پست ها

اینستاگرام اجازه استفاده از 2200 کاراکتر در کپشن را به کاربران داده است. پس بهتر است از این تعداد نهایت بهره را ببرید. قبل از این که تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید سری به پست‌ها بزنید، سعی کنید تمام اطلاعات مربوط به پست را داخل کپشن بگنجانید تا بعد از تبلیغات مخاطبین با مطالعه کپشن ترغیب به اقدام عملی شوند.

تعداد پست فعلی

توجه داشته باشید که لازمه شروع تبلیغات در اینستاگرام، داشتن حداقل 30 پست و حداقل 500 فالور است. بنابراین باید قبل از شروع تبلیغات، تمرکز خود را روی تولید محتوای با کیفیت و جذب تعدادی فالور کنید تا مخاطبین بتوانند به پیج شما اعتماد کنند.

بررسی تعداد تبلیغات در روز

معیار مهم دیگری که شما را در انتخاب بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ کمک می‌کند، تعداد تبلیغاتی است که ادمین پیج اینستاگرام روزانه منتشر می‌کند. بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی روزانه تعداد زیادی معرفی دارند و قطعا بازدهی در این پیج‌ها پایین است. شما به عنوان مخاطب نیز از تعداد بالای تبلیغات برخی اکانت‌ها خسته می‌شوید و به سرعت از آن می‌گذرید. عموما پیج‌هایی که در تعداد معرفی‌های روزانه خود محدودیت داشته و به قول معروف هر پیجی را تبلیغ نمی‌کنند، تبلیغات پربازده‌تری دارند.

ایجاد هایلایت های مناسب

حتما قبل از انجام تبلیغات نسبت به ایجاد هایلایت اینستاگرام اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش اعتماد مخاطب، حتما از هایلایت رضایت مشتری استفاده کنید، می‌توانید چند مورد از رضایت و بازخورد مشتریان خود را هایلایت کنید. همچنین هایلایتی تحت عنوان تخفیف دارها، تماس با ما، تیم ما، همچنین طبقه بندی محصولات مانند کفش‌های اسپورت، مانتوهای مجلسی، و … ایجاد کنید. هایلایت‌ها به شکل قابل توجهی در جذب مخاطب، موثر عمل می‌کنند.

طراحی مناسب بنر اینستاگرام

بنر، روشی برای انتقال یک پیام تبلیغاتی است که از المان‌های گرافیکی، متن و تصویر تشکیل شده است. در گذشته بنرها به صورت چاپی در خیابان‌ها و پاساژها نصب می‌شدند. بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام به منظور شرح خدمات، تبلیغات و برند سازی کسب و کارها استفاده شده و در قالب استوری، پست و ریلز و بصورت ویدیو و یا عکس منتشر می‌شوند و دارای اهدافی نظیر برندسازی، اطلاع رسانی، فراخوانی و تبلیغات محصول و یا خدمات هستند. طراحی مناسب بنر تبلیغاتی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا فالوور بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری در اینستاگرام داشته باشید.

نکات مهم بعد از تبلیغ در اینستاگرام

فعالیت هدفمندتر برای فالوورهای جدید

بعد از اتمام تبلیغ در اینستاگرام، به تعداد فالورهای شما افزوده خواهد شد. باید سعی کنید تا در نشر استوری و پست نامربوط زیاده روی نکنید. اگر مخاطبین با تعداد بالای استوری و پست در روز مواجه شوند، بی درنگ پیج شما را آنفالو خواهند کرد! بنابراین به صورت منظم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، استوری یا پست منتشر کنید.

انتشار پست های جایزه دار!

فالورهایی که بعد تبلیغ در اینستاگرام به پیج شما اضافه شده‌اند، بسیار ارزشمند هستند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کنید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید فالورهای جدید خود را به فالورهای وفادار تبدیل کنید؛ هدیه دادن است. مثلا می‌توانید با ایجاد کمپین، از بین افرادی که فعالیت بالایی در پیج شما دارند، چند نفر را انتخاب کرده و به آن‌ها هدیه دهید. این هدیه می‌تواند از یک شارژ یا بسته اینترنتی گرفته تا یکی از محصولات شما باشد. این کار علاوه بر حفظ فالور، محبوبیت شما را نیز بیشتر می‌کند.

بررسی آمار پیج بصورت مستمر

شا باید بدانید کدام نوع محتوا بیشترین بازدهی را داشته است؟ چه هشتگ هایی باعث ورود پیج به اکسپلور شده است؟ کدام موضوعات برای مخاطبان شما اهمیت بیشتری داشته است؟ با یادگیری اینسایت اینستاگرام این امکان را دارید تا آمار و ارقان مربوط به هر پست را بررسی و ارزیابی کنید.