کاربران TikTok، رقیب اینستاگرام، مدت‌هاست که از ویژگی‌های مشابه استفاده می‌کنند. کاربران TikTok می‌توانند ویدیوهای کوتاهی را که با نام برنامه واترمارک شده‌اند دانلود کرده و در خارج از پلتفرم TikTok به اشتراک بگذارند.

آدام موسری خاطرنشان کرد که کاربران فقط می توانند ویدیوهای Reels را از حساب های عمومی دانلود کنند. حساب های کاربری عمومی نیز گزینه ای برای غیرفعال کردن قابلیت دانلود ویدیوهای Reels خواهند داشت.

موسری در این لایو مشخص نکرد که آیا ویدیوهای دانلود شده واترمارک می شوند یا خیر. با این حال، تصویری که او منتشر کرده است نشان می دهد که ویدیوی دانلود شده حاوی لوگوی اینستاگرام و نام حساب کاربری است.

بر اساس گزارش TechCrunch، در سال 2021، اینستاگرام ارسال محتوای دارای علامت TikTok یا دیگر واترمارک را متوقف کرد. در آگوست سال گذشته، یوتیوب شروع به افزودن واترمارک به ویدیوهای Shorts کرد. Shorts بخشی از یوتیوب است که در آن کاربران محتوای ویدیویی کوتاه ارسال می کنند. هدف یوتیوب این بود که کاربران را از اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم های دیگر جلوگیری کند. به طور کلی، حرکت اینستاگرام برای افزودن قابلیت دانلود ویدیوهای Reels را می توان تاکتیکی با هدف جذب مخاطبان بیشتر به این پلتفرم دانست.

در چند ماه گذشته، بخش ویدیوی کوتاه اینستاگرام، نقطه قوت متا برای رشد و کسب درآمد بیشتر بوده است. مارک زاکربرگ طی کنفرانسی در سه ماهه اول سال 2023 اعلام کرد که استفاده از نتایج تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی منجر به پیشرفت و بهبود ویدیوهای کوتاه این شرکت (Reels) شده است. به گونه ای که کاربران در حال حاضر به طور متوسط ​​24 درصد بیشتر از قبل زمان خود را در بخش فیلم کوتاه صرف می کنند.