دوربین Legacy Survey of Space and Time یا به اختصار LSST اکنون به مرحله تکمیل ساخت رسیده است و به زودی در رصدخانه Vera Rubin در دسترس خواهد بود. در خانه جدید خود، دوربین چشم جدیدی برای مشاهده آسمان جنوبی خواهد بود و به ما کمک می کند به سوالات اساسی در مورد ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک پاسخ دهیم.

دوربین LSST با وضوح تصویر باورنکردنی 3200 مگاپیکسل و وزن سه هزار کیلوگرمی یک شگفتی فنی محسوب می شود. تصاویر تولید شده توسط این دوربین به قدری بزرگ هستند که برای نمایش مناسب به 378 تلویزیون 4K با کیفیت فوق العاده بالا نیاز است.

ژلیکو ائوزیک“با تکمیل دوربین منحصر به فرد LSST در آزمایشگاه ملی شتاب دهنده اسلک و ادغام آینده آن با سایر سیستم ها در رصدخانه روبین در شیلی، ما به زودی بهترین فیلم تا به امروز و آموزنده ترین نقشه آسمان شب را تا به امروز تولید خواهیم کرد. مدیر ساخت و ساز رصدخانه روبین و استاد دانشگاه واشنگتن در بیانیه ای که آماده شده است، گفت: ما شروع خواهیم کرد.

دوربین LSST دارای دو لنز بزرگ است

دوربین LSST دارای دو لنز است که اولین لنز با قطر 1.5 متر، بزرگترین لنزی است که تاکنون برای چنین هدفی ساخته شده است. لنز دوربین دوم نیز بزرگ با قطر 90 سانتی متر است. هر دو لنز سفارشی طراحی شده اند و لنز دوم برای مسدود کردن سطح کانونی لنز که در خلاء نگه داشته می شود استفاده می شود.

صفحه کانونی قلب تپنده دوربین است که از 201 حسگر سفارشی متصل به شارژ (CCD) شبیه به دوربین های دیجیتال معمولی تشکیل شده است. عرض هر پیکسل 10 میکرون است و سطح کانونی آن به قدری صاف است که سطح آن بیش از یک دهم عرض موی انسان نیست.

ادامه مطلب

آرون رادمنپروفسور Slack رصدخانه روبین می گوید: “تصاویر این دوربین به قدری دقیق هستند که می توانید یک توپ گلف را از فاصله 25 کیلومتری مشاهده کنید و در عین حال منطقه ای از آسمان را 7 برابر پهن تر از ماه کامل می پوشاند.” و کارگردان این تصاویر از میلیاردها ستاره و کهکشان به شما کمک می کند تا رازهای جهان را کشف کنید.

رصدخانه روبین چگونگی تغییر کهکشان ها و خوشه های کهکشانی را در طی میلیاردها سال مطالعه خواهد کرد و بینشی در مورد تکامل کهکشان ها و توزیع ماده تاریک ارائه خواهد کرد. این رصدخانه با اندازه‌گیری پدیده‌های ابرنواختر، بینشی در مورد انبساط جهان و علت آن، یعنی. انرژی تاریک. علاوه بر این، رصدخانه روبین با شناسایی سیارک هایی که قبلا دیده نشده اند، به مطالعه منظومه شمسی کمک خواهد کرد.

انتظار می رود اولین نور این رصدخانه در ژانویه 2025 دریافت شود.