سپس قطرات مایع در یک ظرف تخلیه جمع آوری می شود که به تخلیه کندانس متصل است. این مسیر معمولاً خارج از خانه شما انجام می شود. حال در صورت بروز مشکل در تابه تخلیه یا مسیر تخلیه، شاهد عملکرد ضعیف کولر خواهیم بود.

علائم مسدود شدن خروجی کولر گازی

در بالا ذکر شد که یکی از دلایل مسدود شدن خروجی کولر و عدم خروج آب می تواند تجمع کثیفی یا زباله در خود خروجی باشد. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد.

بسیار مهم است که متوجه شوید آیا کولر گازی شما به درستی تخلیه نمی شود یا خیر. اگر علت اصلی را نادیده بگیرید، مشکل با گذشت زمان بدتر می شود و در نهایت هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

مسدود کردن راه فرار

قبل از بررسی هر چیز دیگری، مطمئن شوید که خود مجرا به نحوی مسدود نشده است. گاهی اوقات این مشکل ممکن است به دلیل لرزش مداوم دستگاه شما یا نصب نادرست رخ دهد.

اتصالاتی که ممکن است شل شده باشند را سفت کنید و ببینید که آیا مشکل شما برطرف می شود یا خیر.

تابه فاضلاب زنگ زده

چند سال از عمر کولر گازی شما گذشته است؟ اگر سیستم تهویه مطبوع شما از مدت زمان قابل توجهی قدیمی تر است، احتمالاً سینک تخلیه شما به دلیل زنگ زدگی آسیب دیده است. تشت تخلیه آسیب دیده می تواند جریان آب را به خط تخلیه متوقف کند. بررسی کنید که آیا ظرف تخلیه شما نیاز به تعویض دارد.

پمپ میعانات گازی معیوب

این پمپ رطوبت جمع آوری شده از قطرات مایع را از مسیر تخلیه عبور می دهد. اگر تهویه مطبوع داخلی شما در زیرزمین است، به احتمال زیاد یک پمپ میعانات گازی نیز دارید. اگر پمپ معیوب باشد، می تواند باعث توقف تخلیه سیستم شما شود.

کویل اواپراتور منجمد

اگر سیم پیچ اواپراتور شما یخ بزند، می تواند باعث نشت آب به جای حرکت آزادانه از طریق مجرا شود.

کویل اواپراتور آلوده

همانطور که تجمع یخ روی سیم پیچ می تواند باعث نشتی شود، تجمع کثیفی نیز می تواند باعث نشتی شود. در هر صورت یک کویل اواپراتور منجمد یا کثیف، تعمیر و نگهداری منظم سیستم باید از این اتفاق جلوگیری کند.