اگرچه این نوع روغن ها حاوی مواد شوینده و پاک کننده نیستند. اما همچنان آلودگی ها را جمع آوری می کنند و از چسبیدن آنها به دیواره های داخلی قطعه جلوگیری می کنند. در هر صورت شما به یک روغن مرغوب و مناسب برای موتورهای سبک نیاز دارید تا فرآیند روانکاری کولر آبی کاملاً مفید باشد.

همچنین در صورت داشتن ظرف روغن می توان شکل ظرف روغنی که خریداری می کنید نیز در نظر گرفته شود و دارای لوله ای برای هدایت روغن باشد. البته اگر حمام روغن ندارید یا بسته روغن برای روغن کاری مناسب است، می توانید روغن را با استفاده از سرنگ از سوراخ یاتاقان بریزید.

مراحل روغن کاری کولر آبی

مرحله اول: ابتدا کولر گازی را خاموش کرده و با کشیدن دوشاخه کولر گازی برق کولر را قطع کنید. همچنین می توانید آب را تخلیه کنید تا در صورت نشت روغن، تمیز کردن کولر راحت تر شود.

مرحله دوم: پانل های کناری کولر را از دو طرف جدا کنید تا به راحتی به دو بلبرینگ کنار شفت فن کولر دسترسی داشته باشید.

سطح سوم: قسمت بالای بلبرینگ ها دارای درگاهی است که با زبانه ای پوشانده شده است تا از یاتاقان محافظت کرده و اجازه اضافه کردن روغن روان کننده را بدهد.

زبانه را باز کنید و با ریختن روغن در یاتاقان، فرآیند روغن کاری کولر را تکمیل کنید. زبانه پوشش سوراخ روغن یاتاقان دارای فنر است و هنگامی که آن را آزاد کنید درپوش بسته می شود.