کوالکام در نظر دارد اواخر سال 2024 پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 خود را معرفی کند. چیپی که عملکرد بالایی داشته و باید آن را برجسته دانست.

کوالکام اخیرا تایید کرده است که Snapdragon Summit از 24 تا 26 اکتبر برگزار خواهد شد. در این رویداد چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 معرفی خواهد شد که قرار است گوشی های هوشمند پرچمدار سال 2025 را قدرت ببخشد. این پردازنده ماه‌ها است که در سرفصل‌های اخبار بوده و شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌تر خواهد بود و این امر منجر به افزایش قیمت گوشی‌های پرچمدار آینده می‌شود.

مینگ چی کو، تحلیلگر صنعت، اکنون دلایل احتمالی افزایش قیمت مورد انتظار پردازنده آتی اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام را روشن کرده است. طبق گفته کو، این تراشه که قرار است در نیمه دوم سال 2024 وارد تولید انبوه شود، ممکن است شاهد افزایش قیمت 25 تا 30 درصدی در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 فعلی (SM8650) باشد که قیمتی حدود 190 تا 200 دلار برای هر دستگاه دارد.

این بدان معناست که اسنپدراگون 8 نسل 4 ممکن است چیزی بین 237.50 تا 260 دلار قیمت داشته باشد. کو می گوید که دلیل اصلی افزایش قیمت، استفاده از جدیدترین و پیشرفته تر نود تولید N3E شرکت TSMC برای اسنپدراگون 8 نسل 4 است. در حالی که گره جدید بهبود عملکرد را ارائه می دهد، هزینه تولید بالاتری نیز دارد.

با وجود قیمت بالاتر، Kuo انتظار دارد تقاضای زیادی برای Snapdragon 8 Gen 4 به دلیل رشد بازار گوشی‌های رده بالا، به‌ویژه آنهایی که ویژگی‌های هوش مصنوعی دارند به دنبال باشد. انتظار می‌رود که محموله‌های تراشه جدید در مقایسه با نسل قبلی خود شاهد افزایش «نرخ تک رقمی بالا» باشند.

به طور جداگانه، Kuo همچنین در مورد آینده ویندوز در پردازنده های ARM (WOA) اظهار نظر کرد. او انتظار دارد که محموله‌های تراشه‌های X Elite و X Plus فعلی کوالکام که در دستگاه‌های WOA استفاده می‌شوند به حدود ۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ برسد. کو می‌گوید این بخش در سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد رشد سال به سال خواهد داشت.

اسنپدراگون 8 نسل 4 گران تر از همیشه

این تحلیلگر همچنین پیشنهاد می کند که نسخه های اصلاح شده تراشه های X Elite و X Plus در سال 2025 عرضه می شوند که هزینه دستگاه های WOA را کاهش می دهد. طبق گزارش ها، کوالکام همچنین در حال برنامه ریزی یک پردازنده ارزان قیمت WOA با کد Canim برای دستگاه های اصلی با قیمت بین 599 تا 799 دلار است.

Kuo ادعا می کند که این تراشه مقرون به صرفه، که در گره N4 شرکت TSMC ساخته شده است، همان قدرت پردازش هوش مصنوعی (40 TOPS) را مانند همتایان گران قیمت خود حفظ می کند.

در دیگر خبرها کوالکام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیپ موبایل محسوب می شود که هر سال نسل جدیدی از چیپ های میان رده و پرچمدار خود را عرضه می کند.

طبق گزارش‌ها، کوالکام در حال تصمیم گیری به “استراتژی تولید منبع دوگانه” برای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 5 است. این دو شرکت سامسونگ الکترونیک و TSMC خواهند بود. به گزارش Businesskorea، طی یک جلسه توجیهی رسانه ای که در هتل W تایپه، تایوان، در تاریخ 4 ژوئن برگزار شد، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، این اطلاعات را در پاسخ به یک سوال به اشتراک گذاشت.

سوال در مورد خطر تکیه صرفاً به یک سازنده برای همه تراشه های آن بود. او پاسخ داد که در فکر شراکت با سامسونگ در کنار TSMC برای ساخت تراشه آن است. قابل ذکر است که اسنپدراگون 8 نسل 4 آینده به طور کامل توسط TSMC تولید خواهد شد. با این حال، استراتژی ممکن است با شروع Snapdragon 8 Gen 5 تغییر کند.

بر اساس گزارش‌ها، احتمال وجود استراتژی دو منبع‌یابی برای اسنپدراگون 8 نسل 5 موضوعی است که اخیراً تکرار می‌شود. علاوه بر این، کوالکام از فرآیند 2 نانومتری SF2 سامسونگ قدردانی می کند. انتظار می رود این گره پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد و بهره وری توان ارائه دهد.

منبع

به این پست امتیاز بدید