تا پیش از این، حتی اگر حساب توییتر نداشتید، می توانستید توییت های این شبکه اجتماعی را ببینید. اما اکنون ایلان ماسک آن را در یکی اعلام کرده است تغییر اضطراری موقتاز این پس کاربران برای مشاهده توییت ها باید وارد حساب کاربری خود شوند.

به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه می توان بدون ورود به حساب توییتر به توییت ها دسترسی داشت غیر ممکن ایلان ماسک وارد شد یک توییت اعلام کرد که این یک تغییر اضطراری موقت است. وی افزود: «آنها اطلاعات زیادی از ما می‌دزدیدند که تجربه “استفاده از خدمات برای کاربران عادی در حال شکست بود.”

در واکنش به این اتفاق «تیم سوینی» مدیر عامل شرکت اپیک گیمز یک توییت او نوشت که وضعیت اینترنت روز به روز بدتر می شود و همه چیز به جای وب گردی پشت دیوار است. وحشتناک در پاسخ، ماسک در دفاع از اقدام توییتر نوشت: «صدها شرکت (یا بیشتر) به شدت داده‌های توییتر را استخراج می‌کردند تا جایی که بر تجربه کاربران واقعی تأثیر می‌گذاشتند».

اکنون مشاهده توییت ها نیاز به ورود به حساب کاربری توییتر دارد

صاحب توییتر در پایان توییت خود این سوال را مطرح کرد که این شبکه اجتماعی در این شرایط باید چه می کرد؟ وی از حضار خواست که اگر راه حلی وجود دارد به اشتراک بگذارند. سوئینی در پاسخ به او پیشنهاد کرد که به جای ممنوعیت دسترسی عمومی، تا حد امکان اقدامات لازم را انجام دهد داده کاوی گسترده توییتر نیست.

ایلان ماسک قبلا از استفاده این پلتفرم از داده ها برای آموزش مدل های هوش مصنوعی از جمله ChatGPT ابراز نارضایتی کرده بود. الکس اسپیرو، وکیل ماسک، در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل مایکروسافت در ماه می، از او خواست تا میزان استفاده شرکت از محتوای توییتر را دقیقاً اعلام کند.

از زمان ورود ایلان ماسک، توییتر تغییرات زیادی در پلتفرم خود ایجاد کرده و دسترسی به بخش های مختلف این شبکه اجتماعی محدود شده است. یکی از این بخش ها که اکنون فقط با پرداخت هزینه در دسترس است، Twitter API است که در بسیاری از برنامه های شخص ثالث استفاده می شود.