حدود سه سال پیش، توییتر با یک هک گسترده در پلتفرم خود مواجه شد که در آن پروفایل تعدادی از افراد مشهور با میلیون ها فالوور عمدا قرار گرفت. ارز دیجیتال دریافت کنیدمورد حمله قرار گرفت. اکنون پس از گذشت نزدیک به سه سال، یکی از هکرهای مسئول آن حمله به زندان محکوم شده است.

به گزارش TechCrunch، جوزف جیمز اوکانر 24 ساله پس از اعتراف به چهار فقره هک کامپیوتری، کلاهبرداری و جاسوسی سایبری و سرقت 794000 دلار ارز دیجیتال در ماه مه، اکنون قرار است آزاد شود. پنج سال در زندان بگذرانند اوکانر همچنین موافقت کرده است که 794000 دلار ارز دیجیتال سرقت شده را به قربانیان بازگرداند.

اوکانر، شهروند بریتانیایی، اوایل سال جاری به درخواست دادستان های آمریکا از اسپانیا مسترد شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می برد. به گفته جد اس. راکف، قاضی پرونده، اوکانر به احتمال زیاد نیمی از محکومیت پنج ساله خود را سپری خواهد کرد زیرا بیش از دو سال را در بازداشت موقت سپری کرده است.

به گفته دادستان ها، اوکانر از توانایی های تکنولوژیک خود برای دستیابی به اهداف مخرب خود استفاده کرد، که شامل حمله تعویض سیم کارت برای سرقت ارزهای دیجیتال، هک کردن توییتر، هک کردن رایانه ها برای تسخیر حساب های رسانه های اجتماعی و حتی آزار سایبری دو قربانی بود.

حساب‌های توییتر افراد مشهور را هک کنید و ارزهای دیجیتال را سرقت کنید

تحقیقات سال 2020 توسط وزارت خدمات مالی نیویورک، که در آن توییتر متهم به محافظت ناکافی از امنیت سایبری کاربرانش شد، نشان داد که هکرها با کارکنان توییتر که ادعا می‌کردند بخشی از تیم فناوری اطلاعات آن هستند و پس از نفوذ تماس گرفتند. حساب های سیاستمداران، افراد مشهور و کارآفرینان با قول دادن به “بیت کوین های شما” (مانند تصویر بالا از حساب بایدن) از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

این حمله باعث شد توییتر کنترل های امنیت سایبری خود را بهبود بخشد و کلیدهای امنیتی سخت افزاری را برای کارمندان خود معرفی کند تا از تلاش های فیشینگ در آینده توسط هکرها جلوگیری کند.