آدام ماسریرئیس اینستاگرام در پاسخ به خبرنگار Verge گفت که شبکه اجتماعی Trades برای جایگزینی توییتر ایجاد نشده است. این ادعا در حالی مطرح شده است که بسیاری از کاربران طی روزهای اخیر Trades را جدی ترین رقیب توییتر نامیدند و این دو شبکه اجتماعی را با هم مقایسه کردند.

موساری می‌گوید اپلیکیشن Threads نمی‌خواهد به انجمنی برای سیاستمداران و اخبار فوری در مورد جنگ و سیاست تبدیل شود.

به گفته موساری، تمرکز بر اخبار، Trades را در برابر تحقیقات نظارتی و منفی بودن آسیب‌پذیر می‌کند و متا قصد ندارد چنین رویکردی را در پیش بگیرد. حتی اگر اخبار سیاسی منجر به افزایش بازدید و درآمد تجارت شود.

آدام موسری می‌گوید که جوامع زیادی مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی و سرگرمی وجود دارد و Trades می‌خواهد در این زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد. هدف متا این است که معاملات را به یک “سکوی پر جنب و جوش” بدون تمرکز بر سیاست یا اخبار فوری تبدیل کند.

متا در سال های اخیر از حوزه اخبار و سیاست فاصله گرفته و حتی میزان محتوای سیاسی موجود در فیس بوک را کاهش داده است. این شرکت سال گذشته کلمه News را از نام فید اصلی فیس بوک حذف کرد. متا گفت که در پاسخ به قانون جدید کانادا (که شرکت ها را ملزم می کند برای انتشار اخبار محلی به دولت پول بدهند) انتشار اخبار در فیس بوک و اینستاگرام را متوقف خواهد کرد.

رئیس اینستاگرام در پست دیگری گفت که Trades به دنبال پایین آوردن رتبه اخبار و محتوای سیاسی نیست، اما مانند فیس بوک قدیمی با این نوع محتواها برخورد نمی کند.

آدام موسری معتقد است که Trades جایگزین توییتر نخواهد شد: «هدف جایگزینی توییتر نیست. “هدف ایجاد یک میدان عمومی برای جوامع در اینستاگرام است که هرگز در توییتر نبوده اند.”

مدیر اجرایی اینستاگرام افزود: «ما همچنین به دنبال ایجاد بستری برای کاربرانی در توییتر و سایر پلتفرم‌هایی هستیم که علاقه‌مند به محیطی کمتر خشمگین هستند تا مکالمه داشته باشند. اما این محیط نباید برای همه کاربران توییتر باشد.”

این معاملات صبح پنجشنبه در تهران منتشر شد و به سرعت به بیش از 70 میلیون کاربر رسید. موضوعات در حال حاضر عملکرد محدودی دارند و پست‌ها را در یک فید الگوریتمی نمایش می‌دهند. شبکه اجتماعی Trades ممکن است در آینده به Direct مجهز شود.