اینستاگرام یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی با امکانات منحصر به فرد در اشتراک گذاری عکس و ویدیو می باشد که این روزها بر روی اکثر گوشی های هوشمند و تبلت ها نصب شده است. با همه محبوبیتی که این اپلیکیشن دارد، گاهی ممکن است به هر دلیلی بخواهید از آن دور شوید. در این صورت با غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام خود می توانید حساب کاربریتان را بدون حذف هیچ اطلاعاتی به طور موقت غیرفعال کنید. در ادامه این آموزش شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید.

مرحله 1: تفاوت میان غیرفعال کردن و پاک کردن اکانت اینستاگرام

آشنایی با غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

غیرفعال کردن اکانت در اینستاگرام کاملاً قابل برگشت است. هنگامی که حساب کاربری خود را در اینستاگرام غیرفعال کنید، پست ها، نظرات و لایک های شما از دید کاربران پنهان می شوند. همچنین سایر کاربران نیز نمی توانند نمایه شما را در منوی جستجو پیدا کنند. اما اگر حساب کاربری اینستاگرام را حذف کنید تنها 30 روز فرصت دارید تا تصمیم خود را تغییر دهید. هیچ فرم درخواست تجدید نظر اینستاگرام یا شماره تماسی وجود ندارد که بتوانید بعد از گذشت 30 روز از آن برای بازیابی حساب حذف شده استفاده کنید.

مرحله 2: ورود به حساب کاربری و تنظیمات اینستاگرام

حساب کاربری در اینستاگرام

برای شروع کار ابتدا وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و سپس از قسمت بالایی «سه خط» را انتخاب کرده و بر روی Settings and privacy ضربه بزنید.

مرحله 3: تنظیمات حساب کاربری در اینستاگرام

تنظیمات در اینستاگرام

در صفحه بازشده اولین گزینه یعنی Accounts Center را انتخاب کرده و بعد وارد بخش Personal details شوید.

مرحله 4: جزئیات حساب کاربری در اینستاگرام

اطلاعات محرمانه در اینستاگرام

بعد از ورود به قسمت جدید دو گزینه قرار دارد: گزینه اول شماره تماس و گزینه دوم اطلاعات تاریخ تولد شما می باشد.  با انتخاب گزینه سوم یعنی Account ownership and control وارد قسمت جدید می شوید، در نهایت بر روی Deactivation or deletion ضربه بزنید.

مرحله 5: غیرفعال کردن یا حذف اکانت اینستاگرام

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

این بخش دو گزینه به ما نمایش می دهد. گزینه اول درباره غیرفعال کردن حساب به صورت موقت می باشد و اینستاگرام گفته است با انتخاب این گزینه پروفایل شما مخفی می شود تا زمانی که آن را از طریق مرکز حساب ها یا با ورود به حساب اینستاگرام خود دوباره فعال کنید. و گزینه در باره حذف دائمی اکانت اینستاگرام می باشد. شما باید گزینه اول را انتخاب کرد و بر روی Continue  ضربه بزنید. در نهایت پسوورد حساب کاربریتان را وارد کنید و دکمه Continue را لمس کنید تا حساب اینستاگرامتان به طور موقت غیرفعال شود.