براساس گزارش‌های جدید، میزان فروش مک‌های اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۲ بیش‌ از ۱۰ درصد رشد کرده است. همه‌ی برندهای بزرگی که کامپیوتر شخصی تولید می‌کنند، در همین بازه‌ی زمانی با کاهش فروش مواجه شده‌اند.

براساس اعلام IDC، بازار کامپیوترهای شخصی به‌طور‌کلی برای ۶ سه‌ماهه‌ی متوالی کاهشی بوده است:

ادامه‌ی کاهش تقاضا برای خرید کامپیوترهای شخصی باعث شده است تا بسیاری از تأمین‌کنندگان همچنان موجودی فروخته‌نشده در انبارهایشان داشته باشند.

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC می‌گوید: «فزونی موجود انبارها و مؤلفه‌های دیگر باعث کاهش رشد بازار کامپیوترهای شخصی شده است و با اینکه مشکلات مذکور در حال کم‌رنگ‌شدن هستند، بسیاری از تأمین‌کنندگان قطعات همچنان به ارائه‌ی قیمت‌های تخفیفی ادامه می‌دهند تا موجودی‌های کنونی خود را بفروشند.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، رشد فروش مک‌های اپل تا حدود زیادی نشان‌دهنده‌ی عرضه‌ی محدود این محصولات در سال گذشته است. غول فناوری اهل کوپرتینو با مقایسه‌ی سال‌به‌سال میزان فروش مک، وضعیت بسیار خوبی دارد؛ زیرا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ به‌دلیل تعطیلی‌های مرتبط با شیوع کووید در زنجیره‌ی تأمین، با مشکلات عرضه‌ مواجه شده بود.

سیل اخراج‌های دسته‌جمعی کارکنان بسیاری از شرکت‌های فناوری نیز باعث کاهش تقاضا برای خرید کامپیوترهای شخصی در بخش تجاری شده است؛ درحالی‌که رفتار مصرف‌کنندگان عادی به‌مرور در حال بازگشت به‌ دوران قبل‌ از همه‌گیری کرونا است.