ویندوز 11 به سرعت انواع دستگاه های ذخیره سازی USB را شناسایی می کند و می تواند به محتوای آنها دسترسی داشته باشد. گاهی اوقات وقتی یک درایو USB را به رایانه خود متصل می کنید، ممکن است ویندوز برخی یا همه فایل ها و پوشه های شما را نشان ندهد.

فایل ها و پوشه ها را در درایو USB در ویندوز نشان نمی دهد

زمانی که فایل ها و پوشه های مهم به طور ناگهانی از درایو فلش شما ناپدید می شوند، طبیعی است که ناراحت شوید. به جای اینکه فوراً درایو USB خود را فرمت کنید یا از ابزارهای بازیابی فایل استفاده کنید، نکات زیر را برای حل مشکل در نظر بگیرید.

دستگاه را به پورت USB دیگری وصل کنید

این یک راه آسان برای بررسی اینکه آیا پورت USB مورد استفاده شما مشکلی دارد یا خیر است. جدا کردن درایو USB و وصل مجدد آن، خطاهای جزئی را که ممکن است مانع از نمایش فایل‌ها و پوشه‌ها روی درایو توسط ویندوز شده باشد، پاک می‌کند.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که درایو USB را به رایانه دیگری متصل کنید. برای تأیید اینکه آیا مشکلی با خود دستگاه USB وجود دارد یا خیر.

فایل اکسپلورر را برای نمایش موارد مخفی پیکربندی کنید

اگر برخی از فایل‌ها و پوشه‌های شما در درایو USB گم شده‌اند، اما فضای ذخیره‌سازی همچنان در حال استفاده است، احتمالاً پنهان هستند. برای آشکار کردن آنها، باید File Explorer را پیکربندی کنید تا موارد مخفی در ویندوز را نشان دهد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود و به درایو خود بروید.

مرحله 2: روی منوی View در بالا کلیک کنید، به Show بروید و گزینه Hidden items را انتخاب کنید.

فایل یا پوشه گم شده را جستجو کنید

اگر درایو USB شما حاوی تعداد زیادی فایل و پوشه است، مکان یابی دستی یک فایل یا پوشه خاص در درایو USB می تواند چالش برانگیز باشد. اگر چنین است، Files Explorer ممکن است نتواند همه این فایل ها و پوشه ها را نمایش دهد. می توانید از نوار جستجوی File Explorer برای یافتن فایل یا پوشه گم شده استفاده کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود و به درایو خود بروید. نام فایل یا پوشه گم شده را در نوار جستجو تایپ کنید و ببینید نشان داده می شود یا خیر.

CHECK DISK UTILITY را اجرا کنید

CHKDSK (Check Disk) یک ابزار مفید در ویندوز است که می تواند به طور خودکار مشکلات دستگاه های ذخیره سازی شما را شناسایی و برطرف کند. شما می توانید این ابزار را برای عیب یابی دستگاه خود و بازیابی فایل ها و پوشه های از دست رفته اجرا کنید.

اگرچه راه های مختلفی برای اجرای ابزار CHKDSK در ویندوز وجود دارد، اما ساده ترین راه از طریق File Explorer است. در اینجا مراحل برای همان است.

مرحله 1: روی نماد Start کلیک راست کرده و از منوی Power User گزینه File Explorer را انتخاب کنید.

مرحله 2: با استفاده از نوار کناری سمت چپ به This PC بروید.

مرحله 3: روی درایو USB خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

مرحله 4: به تب Tools رفته و روی دکمه Check کلیک کنید.

مرحله 5: هنگامی که فرمان User Account Control (UAC) ظاهر شد، Yes را انتخاب کنید.

مرحله 6: روی Scan Device کلیک کنید تا اسکن شروع شود.

اگر ابزار Check Disk نتوانست مشکلی را پیدا کند، راه حل های زیر را ادامه دهید.

عیب یاب سخت افزار و دستگاه ها را اجرا کنید

ویندوز 11 شما دارای یک عیب‌یاب سخت‌افزار و دستگاه است که می‌تواند مشکلات رایج همه دستگاه‌های خارجی، از جمله دستگاه‌های ذخیره‌سازی USB را برطرف کند. از آنجایی که این عیب‌یاب در برنامه تنظیمات موجود نیست، برای دسترسی به آن باید از کادر گفتگوی Run استفاده کنید.

مرحله 1: Windows + R را فشار دهید تا کادر Run باز شود. msdt.exe -id DeviceDiagnostic را در کادر تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: در پنجره Hardware and Devices روی Advanced کلیک کنید.

مرحله 3: کادر “Apply the fixes automatically” را علامت بزنید و روی Next کلیک کنید.

پس از اجرای عیب‌یاب، بررسی کنید که آیا درایو USB شما فایل‌ها و پوشه‌های گمشده را نشان می‌دهد.

درایورهای USB را به روز کنید یا دوباره نصب کنید

گاهی اوقات درایورهای USB قدیمی یا معیوب در رایانه شما می توانند از نمایش محتوای درایو USB توسط ویندوز جلوگیری کنند. می توانید درایور معیوب را با استفاده از Device Manager به روز کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود یا خیر.

مرحله 1: برای دسترسی به منوی جستجو، کلیدهای ترکیبی Windows + S را فشار دهید. Device manager را در کادر جستجو تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: روی Universal Serial Bus Controllers دوبار کلیک کنید تا آن را گسترش دهید.

مرحله 3: روی دستگاه USB مربوطه کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

برای تکمیل به‌روزرسانی درایور، فرمان‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اگر هارد دیسک یا قلم شما حتی پس از به‌روزرسانی درایورها داده‌ها را نشان نمی‌دهد، احتمالاً آن درایورها بد هستند. در این مورد، بهترین گزینه این است که درایور مشکل ساز را از طریق Device Manager حذف نصب کنید و سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

ویندوز هنگام راه اندازی مجدد درایورها را به طور خودکار نصب می کند. سپس درایو USB شما باید همه فایل ها و پوشه ها را نشان دهد.

خلاصه

دستگاه های USB قابل جابجایی مانند درایوهای فلش و هارد اکسترنال انتقال داده ها را بین رایانه ها آسان می کنند. اما وقتی ویندوز محتویات درایوهای USB شما را نشان نمی‌دهد، دیدن آن فایل‌های مهم دشوار است. خوشبختانه برای رفع آن می توانید راه حل های بالا را دنبال کنید. کدام یک از این روش ها برای شما موثر بوده است؟ در بخش نظرات با Zoom Tech به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید