پس از یک دوره آزمایشی که در ماه مارس آغاز شد، گوگل از راه اندازی و انتشار کامل برنامه Nearby Share خود در ویندوز خبر داد. Nearby Share یکی از ویژگی های پیش فرض سیستم عامل اندروید سالهاست که می توان آن را رقیب اندروید برای airdrop اپل دانست; اما تا همین اواخر فقط در میان گوشی های اندرویدی می توانید از آن استفاده کنید. Nearby Sharing به کاربران این امکان را می دهد که فایل ها را بین دستگاه های Android از طریق یک اتصال بی سیم محلی منتقل کنند و در عین حال سرعت بیشتری نسبت به انتقال بلوتوث ارائه می دهد، نیازی به اتصال به اینترنت برای انتقال فایل ها را از بین می برد.

همزمان با راه اندازی کامل برنامه Nearby Share در ویندوز، این برنامه امروز چند به روز رسانی جدید را نیز دریافت خواهد کرد. ابتدا، وقتی تصویری از طریق Share Nearby به اشتراک گذاشته می‌شود، هنگام دریافت اعلان اشتراک‌گذاری، پیش‌نمایش آن تصویر را نیز می‌بینید، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که فایل مناسب را دریافت می‌کنید. علاوه بر این، در حین انتقال فایل ها، برنامه اکنون تخمینی از مدت زمان لازم برای تکمیل انتقال فایل را به شما نشان می دهد.

خبر مهم دیگر این است که Google با برخی از سازندگان دستگاه‌های ویندوز همکاری خواهد کرد تا Nearby Share را به برنامه پیش‌فرض روی دستگاه‌های ویندوزی خود تبدیل کنند، مانند HP Dragonfly Pro که اخیراً منتشر شده است، که در Chromebook با پشتیبانی داخلی Nearby Share نیز عرضه می‌شود. با استفاده از Nearby Share برای کاربران ویندوز، انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود و ممکن است به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دستگاه‌ها تبدیل شود. به گفته گوگل، نسخه بتا این اپلیکیشن تاکنون بیش از 1.7 میلیون بار دانلود شده است.

جالب اینجاست که معرفی Nearby Share در ویندوز توسط گوگل، یک ویژگی مشابه Nearby Share است که خود مایکروسافت آن را به طور پیش فرض در ویندوز 11 و 10 قرار داده است. اگرچه این ویژگی چند سالی است که وجود دارد، اما مایکروسافت هرگز آن را فراتر از ویندوز گسترش نداد و اگر بخواهید فایل‌ها را از تلفن همراه خود به دستگاه ویندوزی خود منتقل کنید، اساساً بی فایده است.

برنامه های شخص ثالثی وجود دارند که می توانند این نوع عملکرد را در اختیار کاربران قرار دهند، اما مایکروسافت هرگز این ویژگی را برای سیستم عامل های دیگر منتشر نکرده است و اکنون گوگل با Nearby Share در ویندوز مایکروسافت را شکست داده است. مشارکت با سازندگان دستگاه‌های ویندوز به این معنی است که با فرض اینکه سایر شرکت‌ها از HP پیروی می‌کنند و اپلیکیشن Nearby Share گوگل را به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه‌های ویندوزی خود نصب می‌کنند، احتمال استفاده کاربران از ویژگی اشتراک‌گذاری فایل پیش‌فرض ویندوز نزدیک به صفر است.

اگر در حال حاضر علاقه مند هستید که Nearby Share را در ویندوز امتحان کنید، می توانید این برنامه را از وب سایت رسمی گوگل دانلود کنید. در اندروید، این ویژگی به صورت پیش فرض در آخرین نسخه های سیستم عامل گوگل وجود دارد، بنابراین نیازی به انجام کار دیگری ندارید.

نظر شما در مورد راه اندازی Nearby Share توسط گوگل برای کاربران ویندوز چیست؟