کوالکام دیروز و در آستانه‌ی رویداد CES تراشه‌ی واقعیت مجازی جدیدش موسوم به Snapdragon XR2 Plus Gen 2 را رونمایی کرد. کوالکام در بیانیه‌ی مطبوعاتی اشاره کرد که با پنج برند از جمله سامسونگ در زمینه‌ی ساخت هدست‌های واقعیت مجازی همکاری خواهد کرد.

کوالکام نام چهار شرکت را اعلام کرد، اما از پنجمین برندی که با کوالکام همکاری می‌کند نام برده نشد. این شرکت در بخشی از بیانیه اعلام کرد که برندی که هنوز نامش مشخص نیست، دوشنبه‌ محصول جدیدی رونمایی خواهد کرد.

تقریباً یک سال است که کوالکام با سامسونگ و گوگل در زمینه‌ی توسعه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده همکاری می‌کند، هرچند در آن زمان جزئیات چندانی منتشر نشده بود.

کوالکام می‌گوید هدست‌هایی که از پردازنده‌ی جدیدش استفاده می‌کنند برخلاف هدست ویژن پرو اپل به باتری خارجی نیاز نخواهند داشت.

تراشه‌ی M2 که به ویژن پرو قدرت می‌بخشد، بسیار کم‌مصرف است؛ اما اپل ریسک نکرده و تصمیم گرفته باتری را به‌صورت خارجی عرضه کند، درحالی‌که که ظاهراً مصرف انرژی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ در بهترین حالت با تراشه‌ی M2 برابر است.

باید دید چه برندی رقیب هدست اپل ویژن پرو را در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی) معرفی می‌کند. احتمالاً دستگاه مذکور از سیستم‌عامل توسعه‌داده‌شده توسط گوگل بهره خواهد برد. قیمت هدست واقعیت مجازی جدیدی که دوشنبه رونمایی می‌شود، تأثیر مستقیم روی موفقیت یا عدم موفقیت در مقابل هدست اپل خواهد داشت.