تاکنون گزارش‌های مختلفی از هدست واقعیت مجازی ارزان‌‌تر اپل منتشر شده است. براساس گزارش‌های جدید، ظاهراً اپل درحال توسعه چهار هدست نسل دوم ویژن پرو است؛ یکی از این چهار هدست، جانشین مستقیمی برای مدل نسل اول و هدست دوم یک مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. هنوز ماهیت دو مدل دیگر مشخص نیست و احتمالاً در نیمه دوم سال 2025 عرضه خواهند شد.

براساس گزارش دیجی‌تایمز، صورت‌حساب مواد اولیه یا BOM برای هدست مقرون‌به‌صرفه اپل، نصف هزینه نسل اول ویژن پرو خواهد بود. این موضوع قیمت خرده‌فروشی این محصول را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. احتمال دارد تولید این دستگاه در نیمه دوم سال 2024 آغاز شود و عرضه آن تا نیمه دوم سال 2025 ادامه داشته باشد.

نسل دوم هدست‌های ویژن پرو اپل

براساس گزارش کسانی که ویژن پرو را امتحان کرده‌اند، وضوح نمایشگرهای 4K این هدست خارق‌العاده است؛ حتی حاشیه محتواها در دو طرف میدان دید کاربر نیز ظاهراً واضح است. ترکیب این نمایشگرها و تراشه‌های قدرتمند M2 و R1 به این معناست که ویژن پرو قادر به انجام هر کاری است.

بااین‌حال، وقتی قیمت 3499 دلاری این هدست فاش شد، مشتاقان ویژن پرو ناامید شدند. البته اپل این هدست را به اولین مکینتاش تشبیه کرد که اگر امروز به فروش می‌رسید، قیمت آن به 7 هزار دلار می‌رسید. برای اپل این هدست یک نقطه آغاز است و این شرکت قصد ندارد اولین محصول از این دسته‌بندی به تولید و فروش انبوه برسد.

براساس گزارش ماه گذشته، اپل به‌دنبال قیمتی بین 1500 تا 2500 دلار برای نسل دوم ویژن پرو است و احتمالاً ویژگی EyeSight را در آن حذف خواهد کرد. البته هزینه‌های قطعات تنها یکی از جنبه‌های مؤثر بر هزینه تمام‌شده محصول است؛ اپل باید هزینه مونتاژ و هزینه‌های دیگری مثل تحقیق و توسعه، بازاریابی، توزیع و فروش را اضافه کند. به گفته گزارش‌ها، نسل دوم هدست اپل ویژن پرو شامل چهار نسخه خواهد بود که یکی از آن‌ها با قیمت کمتری به فروش خواهد رسید.