همچنین شایعه شده است که آنر (زیربرند سابق هواوی) نیز در حال کار روی رقیب اپل ویژن پرو است. هواوی و شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ در پروژه‌هایی جداگانه تلاش می‌کنند تا هدست ۳۵۰۰ دلاری اپل را کنار بزند. قیمت عینک واقعیت مجازی هواوی ممکن است کمتر باشد تا باعث جلب تقاضای مصرف‌کننده شود.

موچامد فریدو در شبکه‌ی اجتماعی ایکس با انتشار یک پست، برنامه‌های غول چینی را برای آینده که شامل گوشی‌های هوشمند نمی‌شود، فاش کرده است.

موچامد فریدو نام این پردازنده پرچمدار را فاش نکرد، اما با توجه به اینکه ویژن پرو اپل از یک پردازنده M2 کلاس مک بوک و یک پردازنده کمکی R1 استفاده می‌کند، هواوی باید چیزی مشابه توسعه دهد.

هدف هواوی ساخت هدستی سبک‌وزن است که گفته می‌شود برای این منظور باتری‌ها به‌صورت خارجی به هدست متصل می‌شوند و مدیریت گرما توسط یک فن اختصاصی کنترل خواهد شد.

فریدو در پست دیگری اشاره می‌کند که آنر نیز به‌دنبال رونمایی هدست AR است که البته فعلاً جزئیاتی درباره‌ی آن نمی‌دانیم. منبع اطلاعاتی اشاره نکرده که چه تعداد از اولین هدست AR هواوی تولید خواهد شد.

در مورد سامسونگ، طبق گزارش‌ها، غول کره‌ای تنها ۳۰ هزار هدست واقعیت مجازی سامسونگ را تولید می‌کند، می‌توان حدس زد حجم تولید هدست هواوی تقریباً در همین حدود باشد؛ مگر اینکه تقاضا برای هدست‌های AR به‌طور معجزه‌آسایی افزایش یابد.