شب گذشته مایکروسافت در یک رویداد ویژه از سرفیس لپ تاپ 2024 و سرفیس پرو 2024 رونمایی کرد. محصولاتی که همراه با ابزارهای هوش مصنوعی Recall و کامپیوترهای ویندوزی نسل بعدی، موقعیت این غول تکنولوژی را در بازار تثبیت خواهند کرد.

رویداد شب گذشته آغاز سفر هیجان انگیزی بود که مایکروسافت امروز با کنفرانس بیلد 2024 آغاز می کند.

حضور قوی Copilot در محصولات مایکروسافت

کنفرانس Build 2023 با ارائه Windows Copilot به پایان رسید. ابزاری که در حال حاضر به یکی از ارکان نرم افزاری مایکروسافت تبدیل شده است و ما انتظار داریم که تمرکز غول فناوری روی Copilot بیش از هر زمان دیگری در کنفرانس بیلد 2024 باشد.

مایکروسافت

در رویداد Ignite که پاییز گذشته برگزار شد، مایکروسافت Copilot Studio، Copilot for Service و Copilot for Sales را معرفی کرد. احتمالاً سه ابزار در کنفرانس بیلد امسال به روز می شوند.

شب گذشته مایکروسافت اولین رایانه های شخصی Copilot Plus را معرفی کرد. محصولاتی که به گفته این غول فناوری، قرار است قدرتمندترین رایانه های شخصی ویندوزی تاریخ باشند.

هوش مصنوعی بار دیگر ستاره رویداد مایکروسافت بیلد خواهد بود

اگر مایکروسافت در کنفرانس Build 2024 ویژگی‌های خاصی مانند فراخوانی دستورات را به Copilot اضافه کند، رایانه‌های نسل بعدی نه تنها قدرتمند خواهند بود، بلکه کاربران مجبور نخواهند بود از ماوس و صفحه کلید برای برقراری ارتباط با Copilot استفاده کنند.

مایکروسافت در یکی از جلسات خود در کنفرانس بیلد 2024 ویژگی های کاملا جدیدی را معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد از طریق ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی با ویندوز تعامل عمیق تری داشته باشند. بنابراین، انتظار داریم به روز رسانی های قابل توجهی برای Windows Copilot منتشر شود.

ویندوز 12 یک محصول هیجان انگیز است که می تواند در کنفرانس بیلد 2024 مورد بحث قرار گیرد. با این حال، عمده تمرکز مایکروسافت در کنفرانس امشب، بر هوش مصنوعی و ادغام آن در محصولات خواهد بود.

گام های بزرگ مایکروسافت برای بهبود آفیس

یکی از مورد انتظارترین رویدادهای کنفرانس بیلد 2024 به Microsoft 365 یا مجموعه نرم افزار آفیس اختصاص دارد. محصولاتی که ارتباط نزدیک تری با هوش مصنوعی Copilot خواهند داشت.

مایکروسافت

در کنار حضور کمکی موثرتر در مایکروسافت 365، احتمالا شاهد به‌روزرسانی‌های بدون سرنشین نیز خواهیم بود. به گفته متا و مایکروسافت، علاوه بر به روز رسانی پلتفرم Mesh، نرم افزارهای Word، Excel و PowerPoint برای هدست واقعیت مجازی متا در دسترس خواهند بود.

کار کامل مایکروسافت برای Azure

Azure، پلتفرم ابری مایکروسافت، چندین سال است که از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده می کند و در حال حاضر یکی از سودآورترین سرویس های این شرکت است.

هوش مصنوعی مولد؛ کمک به توسعه دهندگان جدید

در بیلد 2024، خانواده ردموند پلتفرم Azure را به ابزارهای مولد جدید هوش مصنوعی مجهز خواهند کرد تا با سرعت بخشیدن و ساده سازی فرآیند برنامه نویسی، حجم کاری روزانه توسعه دهندگان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ما انتظار داریم که مایکروسافت از ONNX RT به همراه DirectML و OpenVINO EP برای کمک به تسریع عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کند.

برنامه های مایکروسافت برای پلتفرم Azure به همین جا ختم نمی شود. غول آمریکایی قصد دارد اپلیکیشنی بسازد که موسیقی را به کاربر توصیه کند که بر اساس هوش مصنوعی و Azure توسعه خواهد یافت.

تمرکز ویژه مایکروسافت بر امنیت کاربران

احراز هویت و حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران موضوعاتی است که در کنفرانس بیلد 2024 در قالب آموزش ایمن سازی اپلیکیشن ها با مایکروسافت انترا آیدی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر سیستم Entra، مایکروسافت یک جلسه توسعه‌دهنده به نام Unlocking Data Security با Microsoft Purview برگزار می‌کند که منحصراً بر بهبود امنیت داده‌های کاربر تمرکز دارد. Microsoft Purview پلتفرم مدیریت داده های مایکروسافت است.

باز کردن پای خلبان برای تجزیه و تحلیل داده ها

پلتفرم تجزیه و تحلیل داده Fabric Data Science برای چندین سال به یکی از اصلی ترین کنفرانس های Microsoft Build تبدیل شده است. این سرویس نیز مانند اکثر محصولات ردموند مجهز به Kopilot است. موارد دیگر مانند حوزه بازی سازی حضور خاصی در بیلد 2024 نخواهند داشت.

مقالات مرتبط

کنفرانس مایکروسافت بیلد 2024 امشب 21 می (اول خرداد) ساعت 20:30 به وقت ایران آغاز و تا سه روز آینده در سیاتل ادامه خواهد داشت. زومیت تمامی مطالب این کنفرانس را به طور کامل پوشش می دهد.