اگرچه بسیاری از کارمندان نگران هستند که هوش مصنوعی جایگزین آنها شود، اما در حال حاضر چنین چیزی بسیار دور از واقعیت به نظر می رسد. برخی از شرکت ها در حال حاضر از Microsoft Copilot برای انجام کارهای کوچک و خسته کننده مانند رونویسی جلسات و ارسال ایمیل استفاده می کنند. در واقع از این هوش مصنوعی به عنوان کارآموز استفاده می شود.

به گفته ZDNet، شرکت‌هایی مانند آمادئوس، یک شرکت نرم‌افزار مسافرتی، راه‌های خاص خود را برای استفاده از Copilot در جریان کار خود پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، آمادئوس به کارکنان خود آموزش داد که چگونه از هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری در دفتر استفاده کنند.

کارمندان آمادئوس از Copilot برای انجام کارهای تکراری و خسته کننده مانند رونویسی قرار ملاقات ها استفاده می کنند. بنابراین، هنگامی که این هوش مصنوعی چنین کارهای خسته کننده ای را انجام می دهد، کارمندان می توانند بهره وری خود را در زمینه های دیگر افزایش دهند.

استفاده از کمک خلبان به عنوان کارآموز

اگرچه مایکروسافت در حال کار بر روی قابلیت های Copilot در زمینه های مختلف است و آن را دستیار دیجیتالی می داند، به نظر نمی رسد کارمندان آمادئوس از آن برای جستجوهای آنلاین پیشرفته یا ایجاد پاورپوینت استفاده کنند. در عوض، در این شرکت، از Copilot برای ضبط و خلاصه کردن صورتجلسات جلسه و پیش نویس های ایمیل استفاده می کنند.

به عبارت دیگر این فناوری پیشرفته برای انجام کارهای ساده اداری مناسب بوده و یک کارمند تازه کار یا کارآموز محسوب می شود. علاوه بر این، این هوش مصنوعی می تواند چنین کارهای تکراری و طولانی را با دقت بیشتری نسبت به انسان انجام دهد.

روشی که آمادئوس از هوش مصنوعی استفاده می کند نمونه ای از حفظ تعادل خوب بین هوش مصنوعی و انسان در محیط کار است. اگر از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای انجام وظایف تکراری کارکنان استفاده شود، می تواند زمان تلف شده را کاهش دهد و بهره وری کارکنان را در کارهای دشوارتر افزایش دهد.