Windows Copilot به عنوان برنامه‌ای جداگانه در ویندوز ۱۱ موجود است که می‌توان از طریق نوار وظیفه یا Taskbar در همه برنامه‌ها به آن دسترسی داشت. این دستیار که از زبان‌های ChatGPT و Bing Chat استفاده می‌کند می‌تواند از طرف کاربر اقداماتی را مانند تغییر تنظیمات یا خلاصه‌سازی محتوای مورد نظر انجام دهد.

مثلاً تصور کنید که در صفحه‌ای محتوای خاصی نظر شما را جلب کرده اما آن‌طوری که می‌خواهید نیست و برای استفاده باید خلاصه شود یا فرم کلی آن تغییر کند. شما می‌توانید این محتوا را کپی کرده و سپس Windows Copilot، نسخه جدید، خلاصه شده و اصلاح شده آن را در برنامه دیگر جاگذاری می‌کند. از آن‌جایی که این دستیار شخصی بر اساس داده‌های Bing Chat ساخته شده، شما به راحتی می‌توانید از افزونه‌های شخصی یا شخص ثالث نیز در آن استفاده کنید.

نحوه فعال‌سازی Windows Copilot در ویندوز ۱۱

در زمان نگارش این مقاله قابلیت Windows Copilot، تنها با نصب نسخه Windows Insider ویندوز ۱۱ در دسترس خواهد بود. ویندوز اینسایدر برنامه‌ای است که به عموم مردم اجازه می‌دهد تا تغییرات و ویژگی‌های جدید مایکروسافت که در حال توسعه هستند را امتحان کنند. توجه داشته باشید که نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز از طریق ویندوز اینسایدر ممکن است ناپایدار بوده و هنگام استفاده با باگ‌های متعددی مواجه شوید.

در حال حاضر برای دسترسی به Windows Copilot باید در کانال Dev عضو بوده و بیلد 23493 را از طریق ویندوز اینسایدر نصب کنید. اگر در این کانال عضو نیستید می‌توانید با باز کردن تنظیمات ویندوز ۱۱ و رفتن به بخش Windows Update در این کانال ثبت نام کنید.