چند روز پس از فاش‌شدن رندرهای مربوط به لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون X Elite از دِل و لنوو، حالا در گزارش جدیدی برنامه‌های آینده کوالکام برای این سری از پردازنده‌ها فاش شده است.

براساس این گزارش که طبق نقشه‌راه Dell XPS منتشر شده است، علاوه‌بر پردازنده‌های سری QC Oryon که قرار است سال 2024 با لپ‌تاپ XPS 13 Plus عرضه شوند، کوالکام روی سری «QC Oryon V2» که احتمالاً «اسنپدراگون X نسل 2» نام خواهد داشت نیز کار می‌کند. این پردازنده‌ها ظاهراً برای عرضه در نیمه دوم سال 2025 برنامه‌ریزی شده‌اند و احتمالاً کمپانی دل سال 2026 در لپ‌تاپ‌های سری XPS 14 Huracan از آن‌ها بهره خواهد برد.

علاوه‌براین، به عرضه پردازنده‌های سری «QC Oryon V3» در سال 2027 نیز اشاره شده است که احتمالاً سومین نسل از خانواده اسنپدراگون X باشند.

ارائه به‌روزرسانی‌های نسلی برای تراشه‌های سری اسنپدراگون X

به‌جز سری V2 و V3، اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌های کوالکام برای آینده اسنپدراگون X در این گزارش وجود ندارد. این موضوع کاملاً قابل انتظار است که کوالکام قصد دارد تراشه‌های سری اسنپدراگون X خود را با به‌روزرسانی‌های نسلی بهبود بخشد. با عرضه نسبتاً سریع‌تر Oryon V2 در سال 2025 و فاصله طولانی‌تر برای Oryon V3، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالاً کوالکام قصد دارد در سال 2027 این سری از پردازنده‌های خود را به‌طور جدی بهبود بخشد.

در مورد لپ‌تاپ دل XPS 13 مجهز به ARM که امسال انتظار می‌رود عرضه شود، به‌نظر می‌رسد که این دستگاه با تراشه‌های 10 هسته‌ای Snapdragon X Plus و 12 هسته‌ای X Elite در دسترس خواهد بود. Dell همچنین قصد دارد حداکثر TDP‌های 17.5 وات و 25.5 وات را با هدف ارائه بیش از 20 ساعت عمر باتری در هنگام پخش ویدئو به کاربران خود ارائه کند.