صورت فلکی اینترنت ماهواره ای Starlink به ارائه سرعت دانلود خیره کننده در آلمان ادامه می دهد. این شبکه متشکل از هزاران ماهواره است و بلافاصله پس از ارائه عمومی خدمات خود به سرعت دانلود بسیار بالای خود در سراسر جهان شناخته شد و به همین دلیل میلیون ها نفر برای دریافت خدمات اتصال به اینترنت ماهواره ای در سرویس مذکور و در در نتیجه شرکت زیرمجموعه اسپیس ایکس با کاهش ظرفیت با هجوم کاربران در برخی مناطق مانند ایالات متحده آمریکا باعث کاهش چشمگیر سرعت اینترنت استارلینک شده است و به همین دلیل شرکت مذکور تست سرعت جدیدی را ارائه کرد. پتانسیل را در شبکه اینترنت ماهواره ای خود نشان می دهد.

یکی از کاربران Reddit پس از نقل مکان به روستایی در آلمان، سرعت Starlink را آزمایش کرد. نتیجه این بررسی نشان می دهد که اینترنت ماهواره ای استارلینک در آلمان از سرعت بسیار بالایی برخوردار است که یکی از مهم ترین دلایل آن تراکم کمتر و همچنین نوع ماهواره های واقع در مدار زمین است. اسپیس ایکس به تدریج تعداد ماهواره های خود را افزایش می دهد و در نهایت قصد دارد شبکه ای متشکل از هزاران ماهواره در مدار زمین داشته باشد.

WccfTech می نویسد که سرعت دانلود 500 مگابیت بر ثانیه Starlink در شمال آلمان مشکل جدیدی نیست و چندین کاربر از سال 2021 داده های مشابهی را به اشتراک گذاشته اند. به عنوان مثال، کاربری در کاسل نتایج تست سرعت Starlink را در Reddit به اشتراک گذاشت، جایی که او سه تست دانلود جداگانه انجام داد و در هر سه مورد به سرعت بالای 500 مگابیت در ثانیه دست یافت که بهترین رکورد او 560 مگابیت در ثانیه بود.

کاربر دیگری در آلمان تست سرعت Starlink را در اواسط روز، زمانی که ترافیک کاربران معمولاً بیشتر است، انجام داد و به میانگین سرعت 250 مگابیت بر ثانیه دست یافت. البته، این تست ها در مقایسه با سرعت هایی که اخیرا توسط Starlink به دست آمده، کم رنگ می شوند. اکنون یکی از کاربران این سرویس از مونیخ که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آلمان است به سرعت دانلود 649 مگابیت رسید.