در 9 تیرماه اعلام شد که از روز شنبه 10 تیر 1402 متقاضیان درخواست صدور یا تمدید گذرنامه باید به اپلیکیشن پلیس من مراجعه کنند تا کمتر از یک هفته گذرنامه آنها صادر و تحویل شود.

اما روز شنبه امکان استفاده از این سرویس جدید وجود نداشت و اپلیکیشن پلیس من نیز پاسخگوی متقاضیان ثبت نام اینترنتی گذرنامه نبود. متقاضیان برای ثبت درخواست خود باید کدی را از طریق پیامک دریافت می کردند که یا اصلا برایشان ارسال نمی شد و یا پس از پایان مهلت درج کد در اپلیکیشن آن را دریافت می کردند و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشت.

ضمناً متقاضیانی که قبلاً در درخواست پلیس من ثبت نام نکرده بودند در مرحله ثبت نام و ورود به این درخواست نیاز به کد ورود داشتند و مشکل عدم ارسال کد به شماره متقاضی نیز در این مرحله وجود داشت که مانع از ثبت نام آنها می شد. و ورود به سیستم در خبرها اعلام شد که به دلیل استقبال زیاد مردم، اپلیکیشن پلیس من از دسترس خارج شده و مهندسان فرجا در تلاش برای رفع اشکالات آن هستند.

با وجود اینکه مشکل ورود به این اپلیکیشن دیروز برطرف شد، اما همچنان امکان ثبت درخواست پاسپورت وجود نداشت. مشکلات در روزهای بعد ادامه داشت و ادامه دارد. در حالی که در نسخه اپلیکیشن پلیس من که تا روز شنبه موجود بود، لیست خدمات دارای گزینه ای برای «ثبت درخواست صدور یا تمدید گذرنامه» بود، در نسخه فعلی این اپلیکیشن، این سرویس وجود ندارد.