در مورد آخرین استعلام وضعیت گذرنامه از طریق سرویس پیامکی نیز لازم به ذکر است که این سرویس گاهی اوقات دچار اختلال می شود و با تاخیر پیامک ارسال می کند. بنابراین، اگر می خواهید نتیجه استعلام وضعیت گذرنامه خود را سریعتر و آسان تر دریافت کنید، روش های دیگری را انتخاب کنید.

استعلام وضعیت گذرنامه از طریق سامانه 1100300

یکی دیگر از سامانه های پیامکی برای پیگیری آخرین وضعیت گذرنامه، شماره 1100300 است که برای استفاده از آن باید با همان شماره موبایلی که در فرم درخواست گذرنامه ثبت نام کرده اید، پیامکی به این شماره ارسال کنید.

برای این کار عدد 1 را به صورت پیامک به شماره 1100300 ارسال کنید سپس طبق دستورالعمل این سرویس که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود اقدام کنید و با ارسال کد ملی از وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید. لازم به ذکر است که ارسال هر پیامک به این سرویس پیامکی 100 تومان برای شما هزینه دارد.

استعلام وضعیت پاسپورت با تلفن ثابت

علاوه بر روش آنلاین و خدمات پیامکی، یکی دیگر از روش‌های غیر حضوری و آفلاین اطلاعات وضعیت گذرنامه، پیگیری آن از طریق تلفن ثابت است. شماره ارائه این سرویس 9099075307 می باشد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت گذرنامه خود با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس بگیرید و مراحل دستورالعمل اپراتور را دنبال کنید تا از آخرین وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید.

استعلام وضعیت پاسپورت از طریق پست

آخرین روش برای استعلام وضعیت گذرنامه استفاده از سامانه شرکت ملی پست است. البته از این روش در مواقعی استفاده می شود که پاسپورت شما ارسال شده و پس از ارسال کد پستی دریافت کرده اید. این کد پس از ارسال پاسپورت به شماره موبایل شما ارسال می شود.

اگر به دلایلی کدپستی را ندارید می توانید با شماره 193 که متعلق به شرکت پست است تماس بگیرید تا کدپستی یا بارکد پستی را دریافت کنید. پس از تماس با این شماره، عدد 2 را وارد کنید سپس پاسپورت ارسالی شما با وارد کردن کد ملی بارکد پستی 16 رقمی خوانده و اعلام می شود.

هر زمان که بارکد پستی خود را داشتید می توانید به سایت سامانه رهگیری مرسوله شرکت ملی پست به نشانی www.tracking.post.ir مراجعه و کد مرسوله را وارد کنید تا از آخرین وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید.