در هفته های اخیر، گزارش های زیادی در مورد عرضه آتی تبدیل PS VR2 منتشر شده است و حالا بالاخره شاهد معرفی رسمی این محصول از سوی سونی هستیم که به گیمرها امکان می دهد هدست واقعیت مجازی پلی استیشن را روی رایانه شخصی تجربه کنند.

ویژگی ها و قیمت آداپتور PS VR2 برای کامپیوتر

اوایل سال جاری، سونی از توسعه آداپتوری برای هدست واقعیت مجازی PS VR2 خبر داد که به آن امکان اتصال به رایانه های شخصی را می دهد. این محصول هم اکنون به صورت رسمی عرضه شده و از مرداد ماه وارد بازار می شود. سونی قیمت آداپتور مذکور را 60 دلار اعلام کرده است.

آداپتور PS VR2 از DisplayPort 1.4 برای اتصال به رایانه شخصی استفاده می کند. در حالی که خود هدست واقعیت مجازی سونی از پورت USB-C برای اتصال به کنسول استفاده می کند. این مبدل دارای پورت های USB و HDMI برای ضبط و به اشتراک گذاری گیم پلی است که احتمالاً یک ویژگی خوب برای استریمرها خواهد بود. به گفته سونی، حداقل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای بهره مندی از ویژگی های این آداپتور شامل 8 گیگابایت رم، پردازنده Intel Core i5-7600 یا 3100 Ryzen 3 از AMD با معماری Zen 2 یا بالاتر است. علاوه بر این، سونی به کاربران توصیه می کند از کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 یا Radeon RX 6600XT استفاده کنند تا تجربه ای روان داشته باشند.

البته هدست پلی استیشن VR حتی با کارت گرافیک های ضعیف تری مانند GeForce GTX 1650 یا Radeon RX 5500XT نیز می تواند روی رایانه شخصی استفاده شود. اما بدیهی است که کارت های قدرتمندتر می توانند به بازی های روان تری منجر شوند. رایانه های مورد استفاده برای این منظور باید مجهز به بلوتوث نسخه 4.0 یا بالاتر باشند. خریداران آداپتور جدید سونی می توانند از هزاران بازی واقعیت مجازی موجود در پلتفرم Steam VR لذت ببرند. پلتفرمی که حجم عناوین آن بسیار بیشتر از بازی های VR موجود برای پلی استیشن 5 است که از میان آن ها می توان به Half-Life: Alyx اشاره کرد.

به گفته سونی، برخی از ویژگی‌های هدست واقعیت مجازی PS VR 2 از جمله بازخورد هدست، تشخیص حرکت چشم و بازخورد لمسی روی رایانه شخصی در دسترس نخواهد بود. متأسفانه، هیچ پشتیبانی از محتوای HDR وجود نخواهد داشت. اما خوشبختانه امکان پشتیبانی از وضوح 4K و زاویه دید 110 درجه به همراه تشخیص لمسی و صدای سه بعدی در بازی های سازگار وجود دارد.