کارت حافظه SD وسیله ای برجسته برای ذخیره اطلاعات است. در حالی که کاربردهای مبتنی بر کارت حافظه دست نخورده باقی مانده است، نسخه جدیدتری از کارت حافظه SD پدیدار شده است. امروزه کارت MicroSD در گوشی های هوشمند و پهپادها برای ذخیره داده ها حیاتی است.

چگونه از آداپتور کارت Micro SD در لپ تاپ استفاده کنیم؟

همچنین می توان از آن بر روی لپ تاپ های دارای آداپتور کارت SD استفاده کرد. در لپ تاپ ها یک اسلات برای آداپتور SD وجود دارد و بنابراین می توانید کارت MicroSD خود را با کمک آداپتور میکرو اس دی به لپ تاپ خود متصل کنید. متأسفانه، بیشتر لپ‌تاپ‌ها شیار کارت MicroSD ندارند.

آداپتور Micro SD Card چیست؟

آداپتور کارت MicroSD به اتصال کارت MicroSD به رایانه کمک می کند. کارت microSD نسخه ارتقا یافته کارت SD است. متاسفانه کارت خوان SD با MicroSD سازگار نیست. بنابراین، برای نصب کارت microSD در لپ تاپ خود، یک آداپتور کارت microSD مورد نیاز است.

اکثر آداپتورها مجهز به microSD هستند. آداپتور به کارت microSD کمک می کند تا با رایانه متصل شود و انتقال فایل ها یا تصاویر را تسهیل می کند. شبیه کارت SD است. اگر آداپتور دارید، پورت SD در رایانه شما بدون هیچ مشکلی میکرو کارت را شناسایی می کند.

نحوه قرار دادن کارت Micro SD در لپ تاپ

فقط با استفاده از آداپتور microSD می توانید کارت microSD را در لپ تاپ خود قرار دهید. لطفاً توجه داشته باشید که کارت خوان SD با کارت microSD سازگار نیست. از این رو باید اطمینان حاصل کنید که از آداپتور صحیح برای برقراری اتصال استفاده شده است.

در اینجا نحوه قرار دادن کارت میکرو اس دی در لپ تاپ آمده است:

مرحله 1: کارت microSD را بردارید و آن را در آداپتور microSD قرار دهید.

مرحله 2: اسلات SD را در لپ تاپ خود جستجو کنید. سپس کارت microSD را در اسلات مربوطه قرار دهید. اگر لپ تاپ شما مجهز به اسلات SD نیست، به یک USB با ویژگی کارت خوان نیاز دارید.

مرحله 3: به This PC رفته و درایو SD را باز کنید. اگر کار می کند، آن را به عنوان یک دستگاه قابل جابجایی به نمایش می گذارد. اکنون می توانید فایل ها را به کارت انتقال دهید یا داده ها را از کارت microSD کپی کنید.

فرآیند ساده و بدون دردسر است. همچنین توصیه می شود کارت microSD خود را با دقت خارج کنید. فقط آن را بیرون نکشید زیرا می تواند به کارت آسیب برساند.

چگونه لپ تاپی را که کارت SD شما را نمی خواند تعمیر کنید

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کارت SD توسط لپ تاپ شما شناسایی نمی شود. این یک مشکل رایج است و ما اینجا هستیم تا به رفع مشکل کمک کنیم. برخی از مشکلات به دلیل استفاده از روش های اشتباه به وجود می آیند.

برخی از راه های رفع مشکل عبارتند از:

کارت خوان را بررسی کنید

باید ببینید که کارت خوان به خوبی کار می کند. وقتی کارت خوان مشکلی دارد، کارت SD شما به درستی خوانده نمی شود. با دقت بررسی کنید تا ببینید آیا آسیب فیزیکی وجود دارد یا خیر.

پورت USB را بررسی کنید

پورت USB نیز ممکن است دلیلی برای این مشکل باشد. اطمینان از اینکه آن را در پورت صحیح قرار داده اید آسان است زیرا اکثر رایانه ها دارای دو یا چند پورت USB هستند.

بنابراین، ورودی/خروجی لپ تاپ خود را بررسی کنید. اگر رایانه شما بیش از دو پورت USB دارد، شاید سعی کنید از آن در هر یک استفاده کنید تا ببینید کار می کند یا خیر. اگر کارت خوان با یک پورت USB به درستی کار کند، مشکل از کارت نیست بلکه درگاه USB است.

راه اندازی مجدد لپ تاپ

وقتی کارتخوان را در لپ تاپ خود قرار می دهید و شناسایی نمی شود، لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید. این یک روش کلاسیک است و بیشتر اوقات جواب می دهد. قبل از راه‌اندازی مجدد، کارت‌خوان را از دستگاه خود خارج کنید.

پس از راه اندازی مجدد لپ تاپ، کارت خوان خود را وصل کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

برروزرسانی کارتخوان USB

کارتخوان USB خود را به روز کنید. سازندگان اغلب درایورها را برای بهبود محصول به روز می کنند. به روز رسانی ها در وب سایت رسمی آنها موجود است.

می توانید به وب سایت سازنده کارت خوان مراجعه کنید. اگر به روز رسانی در دسترس است، آنها را نصب کنید.

سوالات متداول

آداپتور SD چگونه کار می کند؟

این به شما امکان می‌دهد کارت micro SD را در یک اسلات کارت‌خوان استاندارد SD بخوانید، مانند لپ‌تاپ یا محفظه رایانه شخصی با کارت‌خوان. یا به شما امکان می دهد از کارت میکرو در دستگاهی استفاده کنید که به کارت SD معمولی مانند دوربین معمولی یا ضبط کننده ویدیو نیاز دارد.

چگونه از آداپتور کارت حافظه در لپ تاپ خود استفاده کنم؟

برای استفاده از کارت حافظه، کافی است آن را به شکاف کارت سمت راست متصل کنید، که می‌توانید آن را در کنسول رایانه شخصی یا از طریق درگاه USB و آداپتور کارت حافظه پیدا کنید. ویندوز بلافاصله کارت را می بیند و آن را در سیستم کامپیوتری نصب می کند. اطلاعات روی کارت بلافاصله در دسترس است.

چگونه از آداپتور Micro SD استفاده می کنید؟

آداپتورهای کارت MicroSD شبیه کارت‌های SD هستند، اما دارای یک آستین هستند که کارت MicroSD را نگه می‌دارد و به شما امکان می‌دهد از آن در اسلات‌های SD استفاده کنید. آداپتور به عنوان یک رابط بین microSD و دستگاه با یک اسلات SD عمل می کند تا داده ها را بین این دو منتقل کند.

آیا آداپتورهای کارت MicroSD جهانی هستند؟

مشخصات SD هر قالب را توصیف می کند، اما همه آنها به یک شکل کار نمی کنند. به همین دلیل، این قالب ها نمی توانند با قالب های قدیمی تر کار کنند. نمی‌توانید از کارت microSD جدید در دستگاهی که فقط با فرمت قدیمی‌تر کار می‌کند استفاده کنید.

چرا کامپیوتر من کارت SD من را نمی خواند؟

اگر کارت SD خرابی دارید، رایانه شما قادر به خواندن آن نخواهد بود. برای اینکه ببینید آیا کار می کند یا خیر، باید رایانه دیگری با کارتخوان پیدا کنید و کارت SD خود را روی آن یکی امتحان کنید. اگر کارت SD شما روی رایانه شخصی دیگر نیز کار نمی کند، احتمالاً خراب است و باید یک کارت جدید تهیه کنید.

چگونه می توانم کارت SD خود را با ویندوز 10 وصل کنم؟

ابتدا  Device Manager را باز کرده و روی کارت SD خود کلیک راست کنید. اگر روی آن نوشته شده است Disable Device  نیازی نیست کاری انجام دهید زیرا کارت خوان SD قبلاً فعال شده است. اگر نه، فقط “Disable Device” را از منو انتخاب کنید. سپس ویندوز 10 به طور معمول با کارت SD شما کار می کند.

تفاوت کارت SD و کارت MicroSD چیست؟

کارت‌های میکرو اس دی کوچک‌تر از کارت‌های SD هستند و فرم فاکتور بزرگترین تفاوت بین این دو است. آنها همچنین مفیدتر هستند زیرا اغلب با یک آداپتور SD ارائه می شوند که به شما امکان می دهد از کارت های microSD در دستگاه هایی که فقط با کارت SD کار می کنند استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله ابهامات و مشکلات شما را در مورد آداپتور microSD برطرف کرده باشد. شاید دفعه بعد، بتوانید هنگام مواجه شدن با هر مشکلی در کارتخوان خود یکی از فرآیندها را اعمال کنید.

اگر مقاله را دوست داشتید، لطفاً آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ما آماده بازخورد و سوالات هستیم. اگر می خواهید نکته ای به مقاله اضافه کنیم، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز بدید