از زمان عرضه Vision Pro اپل، شاهد کاربردهای مختلفی از این هدفون در زمینه های مختلف بوده ایم. اکنون یک پزشک ارتوپد در برزیل از VisionPro برای جراحی موفقیت آمیز بیمار مبتلا به پارگی روتاتور کاف در شانه استفاده می کند.

به گزارش مک مجله، جراحی آرتروسکوپی شانه توسط دکتر برونو گوباتو در بیمارستانی در برزیل انجام شد. گوباتو در مورد تجربه خود از استفاده از ویژن پرو برای کمک به او در طول درمان بیمار مبتلا به پارگی روتاتور کاف می گوید:

جراحی آرتروسکوپی شانه از دوربینی در داخل مفصل استفاده می کند و جراحان آن را با نگاه مستقیم به صفحه نمایش انجام می دهند. با این دستگاه می‌توانستم تصویر را در اندازه بزرگ و وضوح بالا ببینم و معاینات و مدل‌های سه‌بعدی بیمار فوراً در اختیارم قرار می‌گرفت.»

استفاده از هدست اپل ویژن پرو در جراحی

در ویدئویی که دکتر گوباتو به اشتراک گذاشته است، می‌توانید ببینید که چگونه Vision Pro به او کمک کرد تا یادداشت‌ها، اشعه ایکس، ویدئو از دوربین شانه‌ی بیمار و موارد دیگر را در طول این عمل ببیند.

دکتر همچنین قبلا از هولولنز مایکروسافت برای انجام عمل جراحی استفاده کرده بود و با نحوه کار با هدست واقعیت مجازی در اتاق عمل آشنا بود. به طور کلی، جراحی موفقیت آمیز بود و ویژن پرو تجهیزات زیادی را در اتاق عمل جایگزین کرد.

دکتر گوباتو محدوده دینامیکی دوربین های اپل ویژن پرو را ستایش می کند. به گفته وی یکی از نگرانی هایی که در مورد استفاده از هدست واقعیت افزوده در حین جراحی وجود دارد وجود چراغ های روشنی است که در اتاق های عمل برای روشنایی دقیق نقطه مورد نظر استفاده می شود. این نورها گاهی محیط پروژکتور را خیلی تاریک می کنند. اما در مورد دوربین های ویژن پرو، چنین مشکلی وجود نداشت.

اپل قبلاً گفته بود که برنامه های Vision Pro می توانند برای جراحی های زانو و لگن استفاده شوند. یک جراح مغز و اعصاب بریتانیایی نیز ویژن پرو را پس از استفاده از آن در حین جراحی ستون فقرات تحسین کرد.

اپل قصد دارد این هدفون را در سال 2024 در کشورهای دیگری مانند چین عرضه کند.