لامبورگینی نسخه جدید و کراس اوور پلاگین هیبریدی اوروس را با پسوند SE معرفی کرد. اوروس پرفروش ترین خودروی لامبورگینی است و معرفی نسخه پلاگین هیبریدی بخشی از هدف این شرکت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

به لطف باتری 25 کیلووات ساعتی، موتور هیبریدی Urus SE می تواند در مجموع 789 اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو می تواند تا 60 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند.

لامبورگینی

قیمت Urus SE جدید از 258000 دلار شروع می شود که گرانتر از مرسدس بنز G کلاس الکتریکی است. قیمت این خودرو از 205 هزار دلار شروع می شود.

به گفته مدیر ارشد فناوری لامبورگینی، این شرکت برای اولین بار سیستم چهارچرخ محرک مبتنی بر گشتاور مکانیکی را با سیستمی که انعطاف پذیرتر است و امکان تمایز بیشتر بین حالت های رانندگی را جایگزین می کند، جایگزین کرده است.

ویژگی گفته شده شامل یک سیستم کنترل الکترونیکی گشتاور بین دو محور و یک دیفرانسیل الکترونیکی عقب است. موتور توئین توربو Urus SE V8 می تواند 611 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور الکتریکی 189 اسب بخار می افزاید. و 483 نیوتن متر گشتاور به خودرو می رساند.

Uros SE می تواند در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و تنها در 11.4 ثانیه از صفر به 200 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت 312 کیلومتر در ساعت را به دست آورد. لامبورگینی می‌گوید SE قدرتمندترین Uros تا کنون و معیار جدیدی در بخش SUV خواهد بود.

اوروس هیبریدی جدید آیرودینامیک تر از نسخه بنزینی است. به لطف دماغه ای بازطراحی شده و بدنه آیرودینامیک تر برای بهبود جریان هوا، خودرو 15 درصد کارآمدتر است.

کمک فنرهای Uros با توجه به حالت رانندگی، فاصله خودرو از سطح زمین را از 15 تا 75 میلی متر تنظیم می کنند. فرمان و صدای اگزوز خودرو قابل شخصی سازی است.

لامبورگینی در حال سرمایه گذاری هنگفتی برای تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی است و قصد دارد تا سال 2028 نسخه هیبریدی تمامی خودروهای خود را روانه بازار کند.