خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل پروژه‌ی نمایشگر اختصاصی میکرو LED را لغو کرده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بلومبرگ قبلاً بارها گفته بود توسعه‌ی نمایشگر میکرو LED یکی از پروژه‌های مهم اپل محسوب می‌شود.

غول آمریکایی صنعت فناوری میلیاردها دلار برای پروژه‌ی نمایشگر میکرو LED هزینه کرد و قصد داشت آن را در ابتدا وارد اپل واچ اولترا کند.

به ادعای منابع آگاه، فناوری MicroLED «بیش از حد پرهزینه و پیچیده» بوده است و حالا اپل تصمیم دارد ضمن سامان‌دهی مجدد تیم مهندسان نمایشگر، برخی از کارکنانش را در ایالات متحده و آسیا اخراج کند.

برخی از کارمندان اخراج‌شده ممکن است در سایر تیم‌های اپل استخدام شوند و بقیه باید در شرکتی دیگر دنبال کار بگردند.

شایعه‌ی لغو تولید اپل واچ میکرو LED نخستین بار در ماه گذشته مطرح شد و بسیاری از افشاگران این ادعا را تأیید کردند. با وجود این، مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، تأکید داشت که پروژه‌ی اپل واچ میکرو LED همچنان در حال توسعه است.

فناوری میکرو LED از چراغ‌های میکروسکوپی LED برای هر پیکسل استفاده می‌کند. این فناوری مصرف انرژی کمتری نسبت‌ به فناوری LED دارد و ضمن بهبود نسبت کنتراست، زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر را به ارمغان می‌آورد. رنگ‌ها در پنل میکرو LED روشن‌تر و بهتر هستند و برخلاف نمایشگرهای اولد، خطر سوختگی تصویر وجود ندارد.

مقاله‌های مرتبط

بلومبرگ می‌گوید اپل «فعلاً» به استفاده از پنل اولد برای اپل واچ ادامه می‌دهد، اما همچنان به بهره‌گیری از پنل میکرو LED برای سایر پروژه‌ها فکر می‌کند.

ظاهراً اپل در حال شناسایی تأمین‌کنندگان و روش‌های جدید برای ساخت پنل میکرو LED است، اما تولید پنل اختصاصی اپل «به‌ این‌ زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.»