پروژه Open Network یا TON که شاخه‌ای از پروژه‌ای متعلق به تیم تلگرام است، یک ویژگی پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده در بلاک چین را آشکار کرده است که به کاربران این پروژه اجازه می‌دهد تا پیام‌های خصوصی را برای یکدیگر ارسال کنند.

بنیاد TON، یک سازمان غیرانتفاعی، در بیانیه‌ای از راه‌اندازی پیام‌های رمزگذاری شده در بلاک چین خود خبر داد. این ویژگی از طریق رمزگذاری دو طرفه این تضمین می کند که محتوای پیام ها فقط برای فرستنده و گیرنده قابل مشاهده است. البته کاربران باید برای ارسال پیام ها هزینه ای بپردازند که تنها 0.006 تن کوین (TON) است. این قیمت معادل قیمت امروز Toncoin است 0.0085 دلار خواهد بود

آناتولی ماکوسف، توسعه‌دهنده ارشد بنیاد TON، می‌گوید: «با این قابلیت، حتی در صورت وقوع یک رویداد آخرالزمانی و از دست دادن سرورهای پیام‌رسان معمولی، می‌توانید بلاک چین غیرمتمرکز TON قادر به ارسال پیام باشید.

TON مجهز به پیام های امن بود

در گذشته، کاربران TON هنگام انتقال TONcoin یا NFT می توانستند پیام های کوتاهی برای یکدیگر ارسال کنند، اما این پیام ها برای همه کاربران بلاک چین قابل مشاهده بود. حالا این تابع با رمزگذاری کامل در اختیار کاربران قرار گرفته است تا این پروژه را به یکی از معدود پروژه هایی تبدیل کنند که چنین گزینه ای دارد.

TON یک شبکه بلاک چین است که شعبه ای از بقیه پروژه از تیم تلگرام است. تلگرام پروژه بلاک چین خود را در سال 2020 رها کرد، اما قبل از تعطیلی پروژه، کد خود را منبع باز کرد تا دیگران بتوانند آن را توسعه دهند.

بنیاد TON ادعا می کند که شبکه آنها در حال حاضر با مقیاس پذیری و قابلیت پردازش بالاتر نسبت به سایر شبکه های موجود در اکوسیستم Web3 عمل می کند و در عین حال توانسته ویژگی عدم تمرکز خود را حفظ کند. این بنیاد اخیراً یک برنامه شتاب دهنده 25 میلیون دلاری را برای تشویق توسعه دهندگان به کار بر روی وب راه اندازی کرده است. این پروژه همچنین دارای ربات تلگرام برای تبادلات خود می باشد.