با همه‌ی این‌ها، سهم اپل در بازار چین به مقدار قابل‌توجهی بالا است. این شرکت در حال حاضر حدوداً یک‌پنجم از کل بازار چین را در اختیار دارد (مشابه سهم برندهای چینی اوپو و ویوو که دو مورد از محبوب‌ترین شرکت‌های گوشی‌ساز در چین هستند). اپل در بازار چین، سهم بیشتری نسبت‌به شیائومی دارد.

در فصل دوم سال جاری میلادی، رشد فروش محصولات اپل در بازار چین بیشتر از تمامی برندهای دیگر بود، آن هم در شرایطی که آیفون‌ها گران‌تر از گوشی‌های چینی‌اند.

سرمایه‌گذاران نگاه مثبتی به آینده‌ی شیائومی دارند، بااین‌حال رشد این شرکت در یک سال اخیر کمتر از گوشی‌سازان بین‌المللی بوده است. شیائومی به عرضه‌ی محصول با قیمت منطقی شهره است، اما هم‌اکنون محصولاتی گران‌قیمت نیز دارد تا سودش را افزایش دهد. با وجود تلاش‌های شیائومی، سوددهی این شرکت همچنان به‌شدت پایین است (سود هر سهم شیائومی سال گذشته تنها دو درصد افزایش یافت).

تاکنون هیچ‌یک از برندهای چینی، موبایلی تولید نکرده‌اند که بتواند در بازارهای جهانی مچ گوشی‌ سامسونگ و آیفون را بخواباند. آیفون امروزه محبوبیت قابل‌توجهی در بین جوانان چینی دارد و نشانه‌ی شأن و اعتبار برای آن‌ها است. تا زمانی که این شرایط تغییر نکند، بعید است که سخت‌گیری دولت چین، به سهم اپل در بازار این کشور ضربه بزند.