از ماه‌ها قبل از اینکه رویداد Wonderlust 2023 اپل که در ۲۱ شهریور برگزار شود و کوپرتینویی‌ها خانواده‌ی جدید آیفون را به جهان معرفی کنند، شاهد پیش‌گویی‌ها و افشاگری‌های مختلفی درباره‌ی گوشی‌‌های آیفون ۱۵ بودیم.

بعد از عرضه‌ی این محصولات نیز فضای مجازی از اخبار و مقالات و بررسی‌های موشکافانه‌ درباره‌ی این محصولات پر شده است؛ از خداحافظی با لایتنینگ تا استفاده از اولین پردازنده‌ی ۳ نانومتری A17 Pro و ایستادن مردم کشورهای مختلف در صف‌های طولانی برای خرید نوبرانه‌های اپل. البته در‌این‌میان دست ما کوتاه و خرما بر نخیل است!

مسلماً برای آیفون‌بازها خریدن گوشی خوش‌دست و سبک آیفون ۱۵ پرو مکس، تجربه‌ی بسیار جذابی خواهد بود. بی‌شک اعضای دیگر این خانواده، یعنی گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو، نیز پیشرفت‌های چشمگیری درمقایسه‌با نسل‌های قبلی به خود دیده‌اند و استفاده از آن‌ها جذابیت خاصی دارد. باوجوداین، بعضی‌ها طرفدار پرو مکس هستند و می‌خواهند مدلی را داشته باشند که اپل بهترین پسوندها را به آن اعطا کرده است.

قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس حتی در مدل پایه‌ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱,۱۹۹ دلار است. راستش را بخواهید این هزینه‌ی کمی برای یک گوشی نیست. برای درک بهتر موضوع، سایت World of Statistics آماری را در صفحه‌ی ایکس (توییتر سابق) خود به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد مردم کشورهای مختلف درآمد ماهانه‌شان به‌طور متوسط چه نسبتی با قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دارد. نتایج این آمار خواننده را شگفت‌زده خواهد کرد.