سامسونگ به زودی از نسل جدید گوشی های تاشو خود با نام های گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 رونمایی خواهد کرد. اکنون در آستانه رونمایی از این دستگاه ها، تصاویری از این دو گوشی به بیرون درز کرده است که تا حدودی نشان می دهد غول کره ای چه برنامه هایی برای رقابت دارد. با تلفن تاشو Google، Pixel Fold.

رندر گلکسی زد فولد 5

شایعات اواخر سال گذشته حاکی از طراحی لولای جدیدی برای گلکسی زد فولد 5 بود که ضخامت گوشی تاشوی آینده سامسونگ را کاهش می‌دهد و همچنین چین‌های صفحه را کاهش می‌دهد. اکنون، در این تصویر، گوشی تاشو سامسونگ زمانی که نمایشگر آن بسته است، نازک‌تر از Galaxy Z Fold 4 سال گذشته به نظر می‌رسد.

تغییر جزئی دیگری که در این تصویر به وضوح قابل مشاهده است مربوط به فلاش دوربین گوشی است که اکنون از واحد واقع در پشت دستگاه حذف شده است. همچنین به نظر می رسد سامسونگ قاب نمایشگر دستگاه را کمی نازک تر از قبل طراحی کرده است.

رندر گلکسی زد فلیپ 5

رندر فاش شده از گلکسی زد فلیپ 5 نیز طراحی دستگاه با نمایشگر خارجی بزرگ جدید را نشان می دهد. شایعات قبلی می گفتند که مدل آینده فلیپ دارای صفحه نمایش خارجی 3.4 اینچی است که بسیار بزرگتر از نمایشگر 1.9 اینچی نسل قبلی است.

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که مشخصات گلکسی زد فلیپ 5 را به طور کامل فاش می کرد. بر اساس این گزارش، گوشی تاشوی آینده سامسونگ دارای صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی AMOLED با فرکانس 120 هرتز با نمایشگر خارجی 3.4 اینچی خواهد بود. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود. از این رو، از نظر تراشه و نمایشگر خارجی، نسبت به گلکسی زد فلیپ 4 با پیشرفت بزرگی روبرو هستیم.

از دیگر مشخصات احتمالی این دستگاه می توان به 8 گیگابایت رم، دو نسخه با حافظه داخلی 128/256 گیگابایت، دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی، باتری 3700 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی و سیستم عامل اندروید 13 به صورت پیش فرض و One UI 5.1 اشاره کرد. .

Z Fold 5 احتمالاً از نمایشگر اصلی 7.6 اینچی AMOLED و صفحه نمایش خارجی 6.2 اینچی پشتیبانی می کند و از تراشه نسل دوم اسنپدراگون 8 قدرت می گیرد. این دستگاه در گزینه های 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی عرضه می شود. باتری این دستگاه یک واحد 4400 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ سریع 45 واتی و شارژ بی سیم 25 واتی پشتیبانی می کند.

دوربین های آن نیز شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو و همچنین دو دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی برای کاربران است.