گوگل در حال ایجاد تغییراتی در نوار کناری مرورگر کروم است که بر نحوه دسترسی شما به بخش نشانک‌ها، فهرست خواندن و تاریخچه تأثیر می‌گذارد. با این تغییرات دکمه دسترسی نوار کناری که قبلا در گوشه بالا سمت راست و در کنار آیکون پروفایل قرار داشت حذف می شود.

گوگل در مورد تغییرات در نوار کناری کروم گفت: “شما می توانید از طریق منوی اصلی کروم به اکثر ویژگی های نوار کناری دسترسی داشته باشید.”

با حذف دکمه سایدبار از گوگل کروم، باز هم دسترسی به بخش های مختلف آن از جمله نشانک ها، لیست خواندن، تاریخچه، حالت خواندن و جستجو امکان پذیر است.

اکنون کاربران می توانند برای دسترسی سریعتر، پانل های مورد نظر را به بخش جدید در سمت راست نوار آدرس پین کنند. این تب شبیه به نحوه نمایش افزونه ها در کروم است.

نسخه قدیمی نوار کناری کروم
نسخه جدید نوار کناری کروم

به گفته 9to5Google، برای دسترسی به بوکمارک ها و لیست خواندن، باید از طریق منوی سه نقطه (تنظیمات) به تب Bookmarks and Lists دسترسی داشته باشید. گزینه Grouped History نیز در همین منو یافت می شود و با کلیک راست بر روی هر صفحه، حالت خواندن قابل دسترسی است.

رابط کاربری نوار کناری کروم در سال 2022 به این مرورگر اضافه شد و با گذشت زمان شاهد اضافه شدن ویژگی های دیگری مانند Google Lens بودیم. حذف دکمه نوار کناری در حال حاضر در Chrome 123 پایدار در سیستم‌عامل‌های macOS، Windows و ChromeOS قابل مشاهده است. این تغییر از طریق پرچم chrome://flags/#side-panel-pinning نیز در دسترس است.