خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید خرده‌فروشی‌های اپل در حال آماده‌شدن برای عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو هستند.

مدتی پیش بلومبرگ گفته بود اپل در حال فراخوانی کارمندان فروشگاه‌هایش در سراسر آمریکا است تا برای آن‌ها دوره‌ی آموزشی برگزار کند. این دوره‌ها که اوایل سال ۲۰۲۴ در مقر مرکزی اپل برگزار می‌شوند، روی آموزش استفاده و فروش ویژن پرو تمرکز دارند.

به گفته‌ی بلومبرگ، اپل در حال تعیین زمان برگزاری سمینارهای مورد بحث است. به‌طور دقیق‌تر گفته می‌شود که روند آموزش نیروها در اواسط ژانویه (اواخر دی) شروع خواهد شد. هر کارمند به مدت دو روز تعلیم داده می‌شود و پس از بازگشت به فروشگاهی که در آن کار می‌کند، آموزش را به بقیه‌ی نیروها می‌دهد.

ویژن پرو که اپل آن را «کامپیوتر مکان‌مند» خطاب می‌کند، دستگاهی پیچیده است و باید برای هر کاربر شخصی‌سازی شود. اگر ویژن پرو به‌طور کامل روی صورت کاربر قرار نگیرد، تجربه‌ی کار با این دستگاه مختل می‌شود. برای اپل مهم است که کارمندان فروشگاه‌هایش به‌درستی ویژن پرو را روی صورت کاربران قرار دهند تا نظر آن‌ها را جلب کنند.

بلومبرگ می‌گوید خریداران می‌توانند ویژن پرو را به‌صورت آنلاین رزرو کنند، اما به احتمال زیاد خرید کامل و تحویل محصول فقط به‌صورت حضوری امکان‌پذیر خواهد بود. فروشگاه‌های اپل قرار است تجهیزات جدیدی برای سرهم‌ کردن هدست دریافت کنند و این نشان می‌دهد که عرضه‌ی ویژن پرو نزدیک است.

اپل پیش‌تر گفته که ویژن پرو اوایل سال ۲۰۲۴ در دسترس کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد. قیمت هدست واقعیت مجازی مورد بحث اپل ۳٬۴۹۹ دلار است. این هدست واقعیت مجازی اپل رقبایی نظیر متا کوئست پرو در بازار دارد.