Chat‌GPT از محبوب‌ترین چت‌بات‌های موجود است و با خرید اشتراک ChatGPT Plus می‌توانید از GPT 4 به‌عنوان پیشرفته‌ترین مدل زبانی بزرگ OpenAI و مزایای بسیار زیاد آن استفاده کنید. بااین‌حال، اکنون OpenAI، سازنده ChatG‌PT، ثبت‌نام افراد جدید در این سرویس را متوقف کرده است.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در پست جدیدی از شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ثبت‌نام کاربران جدید برای ChatGPT Plus متوقف شده است. البته مشترکین فعلی سرویس «Plus» همچنان به GPT 4 و سایر مزایای آن دسترسی خواهند داشت. همچنین زمان دوباره در دسترس قرارگرفتن این سرویس نیز بعداً اعلام خواهد شد.

طبق توضیحات آلتمن، افزایش میزان استفاده از ChatGPT Plus پس از رویداد DevDay باعث شده است تا OpenAI تصمیم بگیرد که ثبت‌نام کاربران جدید را متوقف کند، زیرا آن‌ها می‌خواهند اطمینان داشته باشند که کاربران فعلی بهترین تجربه ممکن را دارند. همچنین با توجه به اینکه مدیرعامل OpenAI اعلام کرده است که «ثبت‌نام کاربران جدید ChatGPT Plus را برای مدتی متوقف کرده‌ایم»، نمی‌توان انتظار داشت که ثبت‌نام این سرویس برای چندین ماه از دسترس خارج باشد.

قابلیت ساخت نسخه‌های سفارشی ChatG‌PT جدیدترین ویژگی اشتراک ChatGPT Plus بود که هفته گذشته معرفی شد و طبق توضیحات OpenAI، کاربران با آن می‌توانند دستیارهای هوش مصنوعی مختص خود را ایجاد کنند که این شرکت از آن‌ها با نام GPT یاد کرده است.

جایگزین ChatGPT Plus

با این شرایط، افرادی که می‌خواهند از مزایای ChatGPT Plus بهره ببرند، می‌توانند از چت‌بات بینگ چت مایکروسافت استفاده کنند که توسط Chat‌GPT پشتیبانی می‌شود و به‌صورت رایگان در دسترس است. بینگ‌چت با پشتیبانی از GPT 4 ابزارهایی برای ایجاد تصویر نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و مایکروسافت اکنون تلاش دارد تا افزونه‌ها را به سرویس خود اضافه کند.

هفته گذشته همچنین OpenAI از حمله DDoS به ChatGPT خبر داده بود که عملکرد این چت بات را برای چند روز مختل کرد.