به لطف انتشار دومین بتا iOS 17.5، کاربران ساکن در اتحادیه اروپا اکنون می توانند برنامه های آیفون را مستقیماً از وب سایت های توسعه دهندگان بدون نیاز به استفاده از اپ استور دانلود کنند.

اپل از اواخر زمستان سال گذشته در حال توسعه سیستمی برای فعال کردن شارژ جانبی آیفون بوده است و پس از تلاش های فراوان، این سیستم اکنون برای آزمایش در دسترس است.

در iOS 17.4، اپل به توسعه دهندگان اجازه داد تا برنامه های خود را به فروشگاه هایی غیر از اپ استور ارسال کنند. اما امکان دانلود مستقیم از وب سایت وجود نداشت.

به گفته MacRumors، توسعه دهندگانی که می خواهند برنامه های خود را در وب سایت منتشر کنند، باید برخی از پیش نیازهای سختگیرانه اپل را رعایت کنند. برنامه باید از طریق یک فرآیند بررسی ایمنی طی کند و توسعه دهندگان باید حداقل برای دو سال متوالی عضو برنامه توسعه دهندگان اپل بوده باشند.

فقط برنامه‌هایی که در سال گذشته حداقل یک میلیون نصب اولیه در اتحادیه اروپا ثبت کرده‌اند می‌توانند در وب‌سایت گنجانده شوند.

توسعه دهندگانی که تمام پیش نیازها را برآورده می کنند به یک API اختصاصی دسترسی خواهند داشت. برنامه های دانلود شده از طریق وب سایت از ویژگی هایی مانند پشتیبان گیری و بازیابی و به روز رسانی پشتیبانی می کنند.

مقالات مرتبط

هنگامی که کاربران آیفون در اروپا وارد وب سایت یک توسعه دهنده می شوند، باید تنظیمات مجوز خاصی را از طریق منو فعال کنند. سپس یک صفحه اختصاصی اطلاعاتی مانند نام برنامه و نام برنامه‌نویس و اسکرین‌شات‌ها را نمایش می‌دهد.

برنامه‌هایی که در خارج از فروشگاه‌ها توزیع می‌شوند، به هزینه‌های فروشگاه App سنتی نیاز ندارند. اما آنها مشمول یک کارمزد جدید با حاشیه به نام Core Technology Fee هستند که شامل کارمزد 0.5 یورو برای هر نصب برنامه است. هزینه فناوری اصلی زمانی اعمال می شود که دانلود سالانه بیش از یک میلیون باشد.

دانلود مستقیم برنامه آیفون فقط برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس است. نکته مهم این است که ویژگی مذکور برای کاربران iPad در دسترس نیست.